Председателят на ДПС Мустафа Карадайъ : ДПС няма да даде непоискана подкрепа

Движението за права и свободи няма да даде непоискана подкрепа на никой от кандидатите на предстоящите президентски избори, заяви днес в с. Руен председателят на партията Мустафа Карадайъ. Следващият президент трябва да е демократ, който да следва последователната политика на  ДПС - НАТО и ЕС и да бъде президент на всички български граждани, отстоявайки еднакво техните права и свободи. 

По повод последното мероприятие от Майските събития, с които ДПС отбелязва годишнината от съпротивата срещу тоталитарния режим по време на т.нар. “възродителен процес”  Мустафа Карадайъ напомни:  „През 89-та година майските протести, организирани от д-р Ахмед Доган донесаха онова обединение в България, за да стане възможно и падането на режима и да дойде и демокрацията в България. След 27 години смело можем да заявим, че докато го има това наше единство и това наше обединение, ние ще бъдем гаранта, че никой по никакъв начин няма да може и да си помисли, че ще гази демократичните устои в нашата Родина. Той допълни „Докато сме заедно и докато сме единни ние ще се борим за нашите права и свободи” 

На 29 май с. Руен, община Руен   се проведе трaдиционния общински събор. На събитието присъстваха председателят на ДПС Мустафа Карадайъ, заместник-председателите на ДПС Филиз Хюсменова, Хасан Азис, Ахмед Ахмедов и Янко Янков, заместник – председателите на ПГ на ДПС и членове на ЦОБ  на ДПС Йордан Цонев и Рушен Риза, Джевдет Чакъров – вицепрезидент на либералния интернационал и народен представител Илхан Кючюк – евродепутат и председател на Младежко ДПС, народните представители Дурхан Мустафа, Хасан Адемов, Ердинч Хайрула, Салиха Емин, Митхат Метн, Хамид Хамид,  Нигяр Джафер- член на ЦОБ на ДПС, областните председатели на ДПС Кърджали – Мюмюн Али, на Разград – Сезгин Шукри, на Бургас – Ахмед Сюлейман, зам.-председателите на Младежко ДПС Левент Мемиш  и Сезгин Мехмед, Варол Шен – представител на община Къркларели,Угур Юзгиргин  - генерален секретар на Балканското сдружение за култура и солидарност – Истанбул Картал, Недрет Гюлен – кмет на община Ташкьопрю, Мустафа Налбант – кмет на община Евренсекиз, Селчук Атасой, Ахмед Баръш Ерооглу, Осман Башгюл, Неджми Сойлу, Фетийе Авджъ – общински съветници от община Ялова и други общински съветници , Лютви Йозгур – председател на сдружение на Балканските изселници за солидарност и култура  - Балгьоч, Гюнер Четин – представител на ДПС – регион Тракия – Р. Турция, Мустафа Чакмакчъ – председател на сружение на балканските турци – Чифлик Кюй, Заид Йълмаз – представител на сдружение на балканските изселници – Къркларели, кметът на община Айтос Васил Едрев, кметът на община Белица – Радослав Ревански, Мустафа Карахмед – кмет на община Борино, Васил Панделиев – кмет на Сунгуларе, Красимир Енчев- председател на Общински съвет Айтос, Сейфи Мехмедали – председател на общински съвет Джебел, Мюмюн Мюмюн – областен председател на Младежко ДПС Хасково, Севим Али – областен председател на Младежко ДПС Бургас, членовете на ЦОБ Младежко ДПС – Гюлфие Арнаудова, Сюлейман Шабан, Нериман Чакърова.

За последното от Майските събития пристигнаха и представители на всички общински и областни съвети на ДПС в цялата страна. 

 

21

Майски събития 2016: Председателят Мустафа Карадайъ присъства на възпоменателен митинг-събор в с. Медовец

На 28 май в с. Медовец, община Дългопол се проведе възпоменателен митинг-събор под надслов „Свобода, единство, заедност!“. С молебен и курбан бе отбелязана 27-мата годишнина от Майските събития и отдадена почит на жертви на т. нар. "възродителен процес" - Назифе Хасан Мустафа и Шакир Мехмед Шакир.

На възпоменателния митинг присъства председателят на ДПС Мустафа Карадайъ, заместник-председателите на ДПС Филиз Хюсменова, Хасан Азис, Ахмед Ахмедов и Янко Янков, заместник – председателите на ПГ на ДПС и членове на ЦОБ  на ДПС Йордан Цонев и Рушен Риза, Илхан Кючюк – евродепутат и председател на Младежко ДПС, народните представители Хасан Адемов, Джейхан Ибрямов, Хамид Хамид, Ерджан Себайтин, Сабри Мехмедали- основател на ДПС, областният председател на ДПС - Варна Сали Табаков, общинският председател на ДПС-Дългопол Халил Исмаилов, кметът на община Дългопол Георги Георгиев, кметове, общински съветници и активисти на ДПС.

 На площада в Медовец председателят на ДПС Мустафа Карадайъ заяви  „Ние не вярваме на внушения, ние вярваме на действия. С медийни внушения политика не се прави. Никой не може да ни разедини и противопостави по общия път за права и свободи. Гаранцията за правата и свободите е демокрацията и призовавам да се борим за нея, защото и днес виждаме в Народното събрание как се газят права и свободи, и конституцията. Партии, които Европа определя като фашистите в парламента отново се опитват да ни прогонят,но ние знаем как се бранят права и свободи. Не ние, а те час по-скоро трябва да се махнат от Народното събрание. С нашето единство ще го постигнем.”

В словото си от трибуната Мустафа Карадайъ заяви, че никой отвън или отвътре не може да раздели партията. Пред жителите и гостите на събора той допълни, че партията трябва да съхрани единството си и на предстоящите президентски избори да покаже, че без ДПС не може, за да може след тях веднага партията да участва в следващата изпълнителна власт.

 Сали Табаков, областен председател на ДПС-Варна: Няма как да бъде пренаписана историята. ДПС е гарант на правата и свободите. Ментетата няма да заменят оригинала."

Ерджан Себайтин, народен представител от област Варна: Никой не може да ни командва - нито отвътре, нито отвън, ние сме подчинени единствено на нашите избиратели.

12871496 1002496923168016 7551689392928774011 n

Евродепутатът Искра Михайлова, председател на Комисията по регионална политика към ЕП: Заедно с КСБ готвим голяма среща в Европейския парламент

Г-жо Михайлова, защо и как ще опростяваме кохезионната политика?
Защо - има много отговори. Как - все още не знаем. За програмния период 2014 - 2020 г. са направени редица опростявания на кохезионната политика, които не се усещат още толкова силно от бенефициентите, тъй като не е минал целият цикъл на проектите.
Но да започнем с отговора на въпроса "защо“. По време на Втората международна конференция "Предизвикателства на кохезионната политика на ЕС 2014 - 2020“ Валтер Дефа - ген. директор на Главна дирекция "Регионална и урбанистична политика“ към Европейската комисия (ЕК), каза, че ако погледнем първия регламент на Европейския съюз (ЕС) за регионално развитие, той е 17 страници, ако обаче разлистим последния, той е над 250 страници. Ако отворим подзаконовите документи - регулации, актове за приложения, за делегиране на правомощия, те правят общо около 500 страници. Само по структурните фондове имаме над 800 страници, които трябва да се знаят, следват и изпълняват. И това е факт, който не може да бъде отречен от никого.
Мой колега от Европейския парламент (ЕП) направи една забавна изложба - инсталация. Той окачи всички документи - листче по листче, които всеки фермер във Финландия трябва да попълни, за да получи подкрепата от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. Изложбата беше впечатляваща - листчетата бяха ужасно много. Така че всички си даваме сметка, че сме на етап, в който, без да коментираме важността на европейските структурни фондове и Кохезионния фонд, трябва да приемем, че сме усложнили твърде много нещата. Усложнили сме ги за бенефициентите, за управляващите органи, за изпълнителите, за одиторите, за всички в процеса. Дошло е време да се огледаме и да видим къде можем да спрем, къде можем да подобрим ситуацията, как да включим новите информационни технологии, за да направим процеса по-лесен, как да използваме идеята за електронно правителство, така че да облекчим бенефициентите. Има какво да направим. Това е отговорът на въпроса "защо".
Как и какво - тук вече не са много възможностите, защото регламентите са факт, много страници са, но са приети от ЕП. Имаме няколко опции. Едната е използването на електронни формуляри - електронната форма за кандидатстване, за проследяване на проекта и съответно електронните досиета на всеки един проект. Това позволява да не се вадят и заверяват на хартия документи, както често се случва. Особено в интервю за в. "Строител“ ми е трудно да не спомена, че за една обществена поръчка всяка строителна фирма има поредица от документи, които изважда от служби на държавата, за да ги даде на други служби на държавата, за да докаже, че съществува. Това би трябвало да е работа на отделните институции, а не на строителя.
Другата възможност за опростяване са т.нар. уеднаквени разходи, т.е. да се използват норми за разходи, които ние използваме при проектирането, и те да се включат и при верифицирането на разходите. Така няма да имаме нужда от разходен документ за всяка извършена дейност. Знаем колко струват изкопните работи. Необходимо ли е всеки път да ги доказваме със специални фактури и протоколи? Така че има възможности, но и има и пречки.
Много лесно се опростява един проект в социалната сфера, където няма инвестиции в изграждане. Обаче има трудности, ако в проекта са включени поредица от поръчки и се извършва строителна работа. Това е сложно упражнение, но аз се надявам, че скоро ще имаме успех.
Имах възможността да участвам в иницииран от Вас форум в Брюксел, където стана ясно, че вече е създадена Група на високо равнище, която да работи за опростяване на изпълнението на кохезионната политика. Разкажете ни повече за нея.
Европейската комисия, специално Главна дирекция "Регионално развитие“, създаде Група на високо равнище, съставена от 12 експерти от страните членки. Тя се занимава с проблемите на опростяването. Групата трябва да формулира предложенията към ЕК и към ЕП какво трябва да се предприеме, за да се опростят процедурите и административните тегоби. Тя се състои от 12 души. Председател е бившият комисар Сийм Калас, който е от групата на либералите и аз имам удоволствието и честта да го познавам отпреди. Той няколко пъти е бил гост в Комисията по регионално развитие и ние се опитваме да контролираме работата на неговата група. Радостното е, че имаме български представител, защото 12 души не отговарят на броя на страните - членки на ЕС (28). Това е Малина Крумова - директор на Дирекция "Централно координационно звено“ към Министерския съвет. Изборът й е признание за експертизата на нашите управляващи органи и на цялата система по управлението на европейските фондове у нас.
Първите препоръки на Групата на високо равнище касаят електронните форми, използването на електронните средства за опростяване и на уеднаквените норми за разходи, които да се прилагат в сферата на инфраструктурата и по трансграничните програми.
За всички е ясно, че кохезионната политика след 2020 г. няма да бъде същата. Каква е визията за нейното бъдеще?
Можете да прочетете различни мнения - зависи кой каква политическа група представлява, особено в Парламента. Имаме колеги евроскептици, които казват, че няма нужда от такова преразпределение на ресурс, каквото прави политиката на сближаване, а страните членки могат да си планират сами инвестициите в развитие на регионите. Има други, които считат, че сме стигнали до оптималния вариант на кохезионната политика.
Аз поне принадлежа към групата, която смята, че имаме нужда от реформи. Трябва да запазим този инструмент на общата европейска политика, като го прилагаме по-добре и гарантираме по-ефективното използване на парите от европейския бюджет за създаване на конкурентоспособност на европейската икономика. Не трябва да забравяме, че кохезионната политика е 1/3 от бюджета на ЕС - над 350 млрд. евро за 7 години. Друга част от средствата е за селскостопанската политика. Има и една много малка част, която се управлява директно от ЕК и може да се насочва според развитието на ЕС В различни моменти. Сега Съюзът се сблъсква с предизвикателството на миграционната криза - огромна вълна от милиони хора, които се преместват, без да има къде да живеят, не владеят език, няма какво да работят. Те разчитат на социални помощи. Подредена Европа трудно се справя с предизвикателството и като се огледа в бюджета си, няма и средства. Това изтласква на преден план въпроса, ние ефективно ли използваме тази една трета от бюджета, или не. За съжаление към днешна дата отговорът не е много позитивен. Ако погледнете България, за страната ни има 15 млрд. евро. Разплатили сме за две години и половина след началото на програмния период 700 млн. лв., т.е. 350 млн. евро. Всичко останало трябва да се усвои през следващите четири години и половина. Това не е ритмично усвояване на тези пари и ефективно условие по логиката на донорите в ЕС. А на първо място в бъдещата финансова политика ще стои въпросът с ефективното използване на средствата, за какво ги влагаме, как с тях отговаряме на предизвикателствата, пред които се изправя Съюзът.
Спомняте си, че всички бяхме шокирани, когато предишният председател на ЕК Жозе-Мануел Барозу при стартирането на инициативата "Европа 2020“ цитира данни колко е назад европейската икономика от тази на САЩ - като иновации, като инвестиции в изследвания и т.н. За съжаление няма промяна по тази тема. Следващото ни предизвикателство ще е за какво инвестираме парите. За нещо, което ни е необходимо, но не осигурява конкурентоспособност, или за друго, което създава конкурентоспособност, например нови технологии. Това ще бъде бъдещето.
Очертава се, че градовете ще бъдат една от основните точки на бъдещата европейска кохезионна политика, защото те са двигателите на новото. Те са по-гъвкави в управлението и растежа. Те просто са средищата, които отговарят на профила на ЕС.
На мен много ми се иска териториалното сътрудничество да бъде във фокуса на кохезионната политика през следващия програмен период. Подготвих доклад по темата. България е чудесен пример за това как трансграничните програми могат да променят цели региони. Някои от тях по принцип са изостанали, планински, отдалечени. У нас община Гоце Делчев показа как ефективното използване на трансграничните програми може да доведе до ръст на икономиката, така че се надявам това да е другият фокус.
Не трябва да забравяме и иновациите и интелигентните стратегии. Но този дебат предстои.
Мисли ли се в посока преразглеждане на определените за страните средства заради мигранската криза?
По регламент нямаме право - нито Парламентът, нито ЕК да отвори т.нар. национални пакети, т.е. това, което е договорено с държавите, не може да се преразгледа. Изрично е посочено, че може да се направи ревизия на многогодишната финансова рамка, и то само в тази част, която се оперира директно от ЕК.
Но тъй като има страни членки, които срещат големи предизвикателства, те са поканени да преразгледат оперативните си програми и да използват този ресурс за справяне с кризата. Такива държави са Гърция, Германия, Италия. Това са страни, които са обект на преминаване или крайна цел за мигрантите. Очаквам, че ще има промени, но те няма да са в резултат на някаква ревизия, наложена централно от ЕК, а в резултат от разбирането на самите членове на ЕС.
Под Ваш патронаж се проведе Втората международна конференция "Предизвикателства на кохезионната политика на ЕС 2014 - 2020“, на която присъстваха висши представители на ЕП, на ЕК и на националните институции. Тя бе организирана от Камарата на строителите в България (КСБ) и в. "Строител“. Какво е Вашето обобщение от форума?
Убедена съм, че строителният бранш в България има изключително важна роля за реализацията на инфраструктурните проекти, които се финансират по кохезионната политика. Точно затова считам, че подобни форуми трябва да се правят именно с КСБ. Не се поколебах да се възползвам от възможността да поканя колегите от ЕК, от българското правителство, за да обсъждаме въпросите, касаещи кохезионната политика. Хубаво е, че се събрахме всички на една маса - имаше представител на Националното сдружение на общините в Република България, бяхме поздравени от комисаря по регионална политика Корина Крецу. Важно е, че имахме презентации от КСБ, но и същевременно от управляващите органи на оперативните програми. Задължително имахме участие от ОЛАФ - Европейската служба за борба с измамите, организация, за която всички си пожелават само да не дойде да ги проверява. Вярвам, че дейността на ОЛАФ за превенция може да се реализира само в партньорство с институции като КСБ, затова ще продължавам да поддържам това взаимодействие и да съдействам за него, защото в дебата се намира решението.
Какви са най-важните предстоящи задачи, които стоят в дневния ред на Комисията по регионално развитие на ЕП?
Първо в дневния ред имаме да гласуваме едно становище по стратегическия доклад за изменение на многогодишната финансова рамка. По принцип този тип документи на Комисията е една страница. Но точно това становище предизвика такива дебати, че има 75 предложения за промени, а то няма и 75 реда. Това е много важно становище, защото засяга точно многогодишната рамка - как ще бъде променен бюджетът и как ще се реагира на предизвикателствата.
Имаме да работим по регионалната стратегия за Алпите. Изготвен е специален доклад по нея. Предстои ни среща със зам.-председателя на ЕК Юрки Катайнен с ресор "Работни места, растеж, инвестиции и конкурентоспособност". Той ще говори за плана "Юнкер“ и синхрона между различните финансови инструменти. Другият зам.-председател на ЕК - Кристалина Георгиева, с ресор "Бюджет и човешки ресурси" също ще ни гостува в Комисията.
Мога да кажа, че основната ни задача е свързана с новата програма, предложена от ЕК - програмата за структурни реформи. Комисията ни е водеща. Досието е доста тежко. Ние си партнираме с Комисията по икономически въпроси. Очакваме становища от поредица други. Инициативата се свежда до това, да разполагаме не с много голям ресурс, но достатъчен, така че, ако една страна член има нужда от подкрепа за структурна реформа, да може да се обърне към ЕК и да получи помощта. Като се има предвид, че на България й предстоят да стартира или са в ход доста сериозни изменения, считам, че програмата е важна за държавата ни.
След форума каква е следващата стъпка в сътрудничеството Ви с КСБ?
То е много активно и продължава буквално още в следващия месец. Ние готвим голяма среща в ЕП заедно с представители на Комисията по регионална политика, с други депутати от ЕП, с членове на Комисията по бюджет, с представители на ЕК, Европейската строителна федерация - FIEC, и други. Форумът ще се състои на 29 юни в ЕП. За мен ще бъде удоволствие да бъда домакин на дискусията. Във връзка с нея очаквам група от представители на КСБ. Така че ние продължаваме ползотворното си сътрудничество.
На този форум ще се дискутират няколко теми. Ще има специален панел, в който ще се представи опитът на Камарата в изпълнението на проекти, които са финансирани от кохезионната политика.
Ще коментираме отново въпросите за опростяването. Не на последно място ще обсъждаме темата за допълването и ефективното използване на различни финансови инструменти в ЕС - оперативни програми и структурни фондове, плана "Юнкер“ и др., за да се види как те ще се допълват един друг. Поканила съм на срещата да присъства и зам.-председателя Катайнен, защото той е човекът, който работи по плана "Юнкер“ и синергията на тези различни инструменти на ЕС. Вестник "Строител“, разбира се, ще бъде официалният медиен партньор на събитието.

(в. Строител, 28.05.2016 г.)

Възпоменателен митинг - събор в с. Медовец, общ. Дългопол

Oбластен съвет на ДПС-Варна, общински съвет на ДПС-Дългопол и местен съвет на ДПС-с.Медовец организират възпоменателен митинг-събор под надслов „Свобода, единство, заедност“ с курбан и концерт на разградския театър в памет  на 27 години от трагичните събития на 27.05.1989 г. в с.Медовец и падналите жертви на т. нар "възродителен процес" - Назифе  Хасан Мустафа  и Шакир Мехмед Шакир.

Възпоменателният митинг-събор ще се проведе на 28.05.2016 год.(събота) от 10.00 часа на Централния площад в село Медовец, община Дългопол, област Варна.

Гости на събитието се очаква да бъдат председателят на ДПС Мустафа Карадайъ и членове на Централното ръководство на ДПС.

По настояване на ДПС финансовото министерство ускорява плащанията към тютюнопроизводителите

На 26 май в Комисията по бюджет и финанси се проведе традиционният блиц-контрол с министъра на финансите Владислав Горанов. Народните представители от ДПС доц д-р Алиосман Имамов, Йордан Цонев и Петър Чобанов зададоха актуални и наболели въпроси, които засягат живота и поминъка на хората.

Първият въпрос беше за финансовите корекции по оперативните програми, наложени на редица общини. Народните представители от ДПС споделиха опасенията си, че тези корекции натоварват твърде много общинските бюджети, като в редица случаи надхвърлят техните годишни размери. Бяха поискани разяснения за възможните механизми за компенсиране на общините от държавния бюджет до пълния размер на корекциите. Финансовият министър сподели, че в края на първия програмен период е било взето решение за отпускане на безлихвени кредити при наличие на корекции, които да бъдат използвани за довършване на проектите, за да не се загубят средства. За целта са били изразходени между 50 и 60 млн. лв. В момента се обсъждат възможности за подпомагане на общините при установяване на отговорността за налагане на корекциите. Стремежът ще е към по-голямо компенсиране на общините при вина на управляващите и контролни органи. Народните представители от ДПС апелираха за по-бързо решение, което да е съобразено и с факта, че много общини наследяват проблеми с корекции, които не са по вина на новоизбраните кметове и общински съвети. Финансовият министър се ангажира да продължат консултациите и в кратки срокове да бъде намерено решение, което да не застраши нормалното функциониране на общините.

Вторият въпрос се отнасяше до забавените субсидии на тютюнопроизводителите, причините за това, налично ли е финансирането и кога може да се очаква. В проведената дискусия стана ясно, че все още МЗХ и ДФЗ уточняват разпределението на средствата по различните сортове тютюн, като браншовите организации в голяма степен са уточнили количествата. Финансовият министър изрази увереност, че в кратки срокове проблемът ще бъде разрешен, като увери народните представители, че необходимите средства за това са заделени и налични и при готовност от страна на МЗХ и ДФЗ те веднага ще бъдат изплатени.

Евродепутатът Неджми Али: ДДС системата в ЕС трябва да бъде опростена и улеснена за ползване от бизнеса

ДДС системата в Европейския съюз трябва да бъде опростена и да стане по-удобна за ползване от бизнеса. При настоящата разходите за постигане на законовите изисквания са значително по-високи при търговията на единния пазар, отколкото във вътрешната търговия. В същото време сложната система задушава бизнеса, което е особено валидно за малките и средни предприятия. Тя трябва да се справи и с нарастващите рискове от измама. „ДДС разривът“ между очакваните и реално събраните приходи в целия ЕС се оценява на 170 млрд. евро, като само трансграничните измами са причина за 50 млрд. евро загуба на приходи годишно.

Тези данни изнесе евродепутатът от Алианса на либералите и демократите в Европа (ALDE) Неджми Алив качеството му на докладчикпо време на дебатитев Комисията по Бюджетен контрол в ЕПотносно Плана за действие за Данък добавена стойност. Този план цели създаване на единно ДДС пространство, което от своя страна да допринесе за по-качествено интегриран и по-справедлив единен пазар с цел подпомагане заетостта, растежа, инвестициите и конкурентоспособността.За целта българският евродепутат призова за модернизиране на ДДС системата. „ДДС е един от основните приходоизточници в ЕС, осигуряващ годишно повече от един трилион евро. Същевременно трябва да признаем, че настоящата система за ДДС е фрагментирана, сложна е за развиващия се трансграничен бизнес и е податлива на измами. Необходимо е да бъде основана на по-голяма степен на доверие както между бизнеса и данъчните администрации, така и между отделните данъчни администрации на ЕС“, посочи Али.

По думите му, Европейската комисия се очаква да представи законодателно предложение за въвеждане на съвременна система за ДДС, която трябва да се основава на принципа на облагане в страната потребител на стоките. Това означава, че правилата за данъчно облагане, според които доставчикът на стоки събира ДДС от клиента си, ще бъдат приложени и за трансграничните сделки. Тази промяна трябва да осигури намаляване на трансграничните измами с ДДС с около 40 млрд. евро годишно.

Сегашната система също така се стреми да инкорпорира иновативни бизнес модели и технологичния напредък в цифровата среда. Различните ставки на ДДС обаче между физическите и цифровите стоки и услуги, не отразяват напълно днешните реалности. Освен това държавите-членки се чувстват прекалено ограничени в политиките си при определяне на процентните ставки, бяха част от доводите на евродепутата.

„Планът за действие определя последователните стъпки, необходими за създаването на единно ДДС пространство на ЕС. Той залага незабавни и спешни действия за справяне с несъбрания ДДС и за адаптиране на ДДС системата към цифровата икономика и нуждите на малките и средни предприятия. Планът осигурява ясни дългосрочни насоки за една съвременна ДДС система със съответните процентни ставки.

Необходимо е да бъде подобрена работата на Eurofisc; да се координират стратегиите на националните органи и Europol, Eurojust и OLAF по отношение на противодействието на измамите; както и да се въведат нови модели за споделяне на информация в реално време. Държавите-членки следва да подобрят своевременността на отговорите си на заявките за информация и надеждността на Системата на ДДС за обмен на информация (VIES). ОЛАФ и Европол следва да имат достъп до данните във VIES и Eurofisc, като държавите-членки да могат да се възползват от разузнавателната информация, за повишаване на ефикасността при противодействието на транснационалната организирана престъпност. Директивата за борба с финансовите измами и Наредбата на Европейската прокуратура (EPPO) ще допълнят и укрепят правната рамка, като значително ще засилят противодействието на измамите. Комисията и държавите-членки трябва да засилят сътрудничеството с държавите извън ЕС и да осигурят събирането на ДДС. Следва да се заложат стандарти за сътрудничество, основани на принципа на прозрачност, добро управление и обмен на информация. С цел опростяване на функционирането на Европейския бизнес,следва да извършим необходимите реформи с цел по-ефективно противодействие на измамите, премахване на административните бариери и намаляване на регулаторните цени“,заявява Неджми Али.

 

Евродепутатът Неджми Али: Прилагането на Директивата за услугите в ЕС ще стимулира икономическия растеж и създаването на нови работни места

Директивата за услугите в Европейския съюз има много широко приложно поле, което налага Комисията по бюджетен контрол да разполага с набор от мерки за гарантиране на правилното изпълнение. Потенциалната икономическа полза от пълното прилагане на Директивата все още е неизяснена, Комисията следва да извърши проучване за оценка на ползите в количествено отношение с максималната възможна достоверност.

Държавите-членки биха могли да използват по-пълноценно мерките, предвидени от Комисията в подкрепа на транспонирането, прилагането и изпълнението (особено чрез споделяне на проблемите), пред които са изправени в различните етапи на процедурата.

Тези проектни предложения бяха направени от евродепутата от Алианса на либералите и демократите в Европа (АЛДЕ) Неджми Али в качеството муна докладчик по прилагането на Директивата за услугите. Това бе сторено по време на дебатитев Комисията по бюдветен контрол на ЕПслед направения одитен доклад от Европейската сметна палата относно действията на Комисията по отношение на Директивата. Основната ѝ цел е създаването на свободен пазар в сферата на услугите. Директивата предвижда мерки за намаляване на правните и административни бариери пред доставчиците и потребителите на услуги. „Предоставянето и използването на услуги в рамките на Единния пазар следва да бъде облекчено както за бизнеса, така и за потребителите. В съответствие с Директивата, държавите-членки в рамките на тяхната територия са длъжни да осигурят свободен достъп до предоставените услуги. Мерките в Директивата целят създаване на работни места, стимулиране на икономическия растеж и повишаване на качеството и избора на услугите за потребителите.Сметната палата счита, че след изтичането в края на 2009 г. на срока за транспониране в националните законодателства, са останали редица бариери, някои от които се дължат на неясните клаузи на Директивата.Комисията е била затруднена при предприемането на мерки за установяване на нарушенията, което се дължи от една страна на липсата на конкретни правни основания, а от друга страна на продължителността на изпълнение на една такава правна процедура. Все още не е възможно да бъде оценена степента на реализираните очаквани икономически ползи от Директивата, тъй като не са били положени необходимите усилия за събиране на данни за трансграничната търговия с услуги, влизащи в обхвата на Директивата преди 2014 година“, посочи българският евродепутат.

 

Евродепутатът Илхан Кючюк: ЕС трябва да играе основна роля на предстоящата среща на върха на Г7

Благодаря г-н Председател,

Уважаеми г-н Тимерманс,

Уважаеми колеги,

Срещата на върха на Г7 в Япония е от изключителнoзначение, тъй като се провежда в момент когато светът е изправен пред многобройни глобални предизвикателства. Задълбочаването на глобалната хуманитарна криза, спада на световната икономика, нарастващите заплахи от тероризъм, отражението на климатичните промени и нестихващите етно-религиозни конфликти са неотложни въпроси, на които водещите световни сили трябва да предложат решения въз основа на конкретни приоритети и ангажименти. Считам, че в качеството си на международен значим актьор Европейският Съюз трябва да играе основна роля на предстоящата среща на върха на Г7 в Япония.

Необходимо е да поставим акцент върху решаването на бежанската криза, борбата с тероризма, развитието на свободната търговия, но и за спазване на всички ангажименти в областта на хуманитарната помощ, поети на срещата на върха по хуманитарните въпроси в Истанбул.

Европейският Съюз трябва да настоява за засилване на международното сътрудничеството в борбата с укриването на данъци и избягването на данъчно облагане.

Не на последно място, Европейския съюз следва да покаже, че е не само готов да изпълни своите ангажименти, но е и правдоподобен партньор в името на това да създадем един по-добър и по-мирен свят за бъдещите поколения.

Благодаря!

Евродепутатът Илхан Кючюк номинира политически дисидент за наградата „Сахаров“

На събитие в Европейския парламент, представящо етнорелигиозните конфликти в Китай, евродепутатът от АЛДЕ/ДПС Илхан Кючюк номинира политическия дисидент проф. Илхам Тохти за наградата за свобода на мисълта „Сахаров“. Сред специалните гости бяха евродепутати, дипломати, служители на европейските институциите и представители на гражданското общество.

„За мен е изключителна чест да бъда домакин на днешното събитие, защото моята страна България разполага с уникален етнически модел, който може да служи за пример дори и на глобален актьор като Китай. В продължение на години в моята партия ДПС работим за насърчаване и укрепване на мултикултурния диалог в България. Напредъкът, който страната ми постигна през последните 27 години, членството в ЕС и НАТО, би бил немислим без активното участие на всеки един български гражданин, независимо от неговия етнос или религия“,заяви Илхан Кючюк в своето приветствено слово.

Според евродепутатът Китайската народна република без съмнение постигна впечатляващ икономически растеж през изминалите години и играе важна роля на международната сцена, въпреки това, по отношение на зачитане правата на малцинствата страната има да извърви дълъг път. „Репресивните политики срещу етническите малцинства не спомагат за подобряване на междуетническия диалог и мирното съвместно съжителство в Китай. Такъв е и случая с проф. Илхам Тохти - изключително уважаван уйгурски професор по икономика и защитник на правата на човека, който е произволно обвинен за сепаратизъм и впоследствие осъден на доживотен затвор в Китай през 2014 г. Ето защо, искам да призовава за подкрепа на кандидатурата на Илхам Тохти за наградата „Сахаров“ като признание за всеки борец за правата на човека и междуетническия диалог“, сподели Кючюк пред участниците в конференцията.

Сред гостите на събитието бяха и членове и симпатизанти на ДПС от Ловеч и Разлог, които са на двудневна визита в Европейския парламент по покана на Илхан Кючюк. По време на посещението те имаха възможност да се запознаят отблизо с работата на институцията, да присъстват на лекция за историята и функционирането на Европейския съюз, както и да се срещнат и разговарят лично с българските евродепутати от Движението за права и свободи.

 

20160525 Visitor group 1

Изказване на народния представител Айхан Етем в дебата относно Закона за частната охранителна дейност

АЙХАН ЕТЕМ : Благодаря Ви, госпожо Председател.

Уважаеми госпожи и господа народни представители! Първо, искам да споделя, че съм наясно с публичното възприятие в обществото относно тази тема – за личната охрана на физически лица.

Само да отбележа, че настоящата поправка в чл. 6 на Закона за частната охранителна дейност по принцип самият Закон по себе си регулира тази дейност, но в рамките на тази поправка се дава възможност на Министерството на вътрешните работи то да регламентира по хоризонтала – било по използване на технически средства, било за използване на различен тип оборудване, моторни превозни средства, униформи и така нататък, именно, за да не се сблъскваме с такива случаи, от които пресни примери са преди няколко месеца от Околовръстното и редица други през годините, на които всички заедно станахме свидетели.

Тук важното за мен е, на което искам да обърна внимание в настоящия дебат, е самата възможност за взаимодействие на този тип охрана и охранители с органите на реда от Министерството на вътрешните работи и редица други служби.

В тази връзка, така предложената промяна в Закона за мен е положителна и трябва да се даде възможност на Министерството на вътрешните работи да направи своето предложение в тази наредба, за да има ясни отговорници впоследствие и конкретни правила както за охрана на личното имущество и живота на българските граждани, така и взаимодействие с органите на реда. Благодаря Ви.

 

 

Младежко ДПС се включи в тържественото шествие по случай 24 май

По традиция Младежко ДПС се включи в тържественото шествие по случай 24 май - Ден на българската просвета и култура и на славянската писменост. Младежи от различни структури на организацията в страната пътуваха до София, за да вземат участие в събитието.

Гости на церемонията бяха и заместник-председателят на парламентарната група на ДПС Станислав Анастасов, както и народният представител Бюнямин Хасан. Те поднесоха венец пред паметника на Светите братя Кирил и Методий.

След края на шествието младежите заснеха свой видеоклип, с който поздравиха всички членове и симпатизанти на ДПС за празника.

 

IMG 6039

 

 

Поздравление по случай 24 май

Честит празник – Ден на българската просвета и култура и на славянската писменост!

На всички, които са свързани с образованието, науката, творчеството и духовността, пожелавам крепко здраве, високи постижения и професионално удовлетворение.

Нека на този ден, когато се прекланяме пред величието на буквите, силата на словото, ценността на културата и непреходността на духовното, да осъзнаем силата на обединението и с дръзновение, смелост, разум и отговорност да продължаваме да променяме себе си и света към по-добро!

Нека този празник ни вдъхновява за творчество и съзидание, нека никога не пресъхва любовта ни към знанието, както и поривът към напредък!

СВЕТЛИ БЪДНИНИ!

                                                                                                                           Мустафа Карадайъ

                                                                                                                           Председател на ДПС

alde party logoALDE Charter of Values

АЛДЕ
Либерален интернационал
Либсен
Европейски парламент
ЕС

Този уебсайт използва „бисквитки“ (cookies), за да анализира трафика и да персонализира съдържанието, което Ви предлага. Политика за поверителност