57new


НАРОДНИЯТ ПРЕДСТАВИТЕЛ ДЖЕЙХАН ИБРЯМОВ И ЕВРОДЕПУТАТЪТ ФИЛИЗ ХЮСМЕНОВА ОТКРИХА СЪБОРА В С. БЪЛГАРСКИ ИЗВОР И ТРАДИЦИОННИТЕ НАРОДНИ БОРБИ

Народният представител Джейхан Ибрямов и евродепутатът Филиз Хюсменова  откриха традиционния събор в с. Български извор, област Ловеч и народните борби, които се провеждат през втория му ден. Ежегодното събитие се организира от  кмета на селото и Областната организация на ДПС - Ловеч.

Кметът на Български извор Севин Иванов откри събора, а Джейхан Ибрямов приветства многобройната публика от местни жители и гости, и даде старт на тържеството. Всички се насладиха на песните и танците на децата от народно читалище „Христо Ботев”, други изпълнители и празнична заря.  

„В народните борби има послание за равен шанс, за честна игра, за победа - от каквито се нуждаем в ежедневието си, каза евродепутатът и зам.-председател на ДПС Филиз Хюсменова, откривайки народните борби по повод събора в село Български извор. Затова въпреки състезателния хъс, те не разделят, те обединяват, допълни тя.

В събора се включиха Сурай Велиева – областен председател на ДПС–Ловеч, Стефан Добревски – младежки областен председател, организационния секретар на областния съвет на ДПС – Ахмед Чаушев, Адриан Маринов – кмет на с. Галата, Бисер Габровски – кмет на с. Глогово, кмета на с. Малиново – Ибрахим Абдиев, общински съветници от общините Тетевен и Луковит.

2

3

Хамид Хамид за края на политическия сезон: Една загубена година за България (ВИДЕО)

ДПС видя отстъпление от евроатлантизма от страна на България. Такава бе оценката на партията и за отчета за председателството на страната ни на Съвета на Европейския съюз.

„Това го вижда не само ДПС, а целият български народ, както и нашите партньори от Европа и Атлантическия съюз. Много случаи станаха, в които нито правителството, нито премиера, нито представители на голямата партия в управляващата коалиция ГЕРБ не взеха отношение.Невземането на отношение по редица, на пръв поглед, случайни инциденти... Пътуването на едни депутати до Крим. Призиви за напускане на Европейския съюз от едни партньори в управлението. Призи от едни политически лидери, които открито подкрепят правителството, без да участват в него, за напускане на НАТО. Говоря за Марешки и за призивите на Волен Сидеров. Самата липса на реакция от страна на ГЕРБ за мен е голямото отстъпление от нашите ценности. Трябваше по категоричен начин да има разграничение, а не епизодични изказвания. Но явно в такъв капан е попаднал премиера”. Това обяви зам.-председателят на парламентарната група на ДПС Хамид Хамид в предаванетоОфанзива с Любо Огнянов по Канал 3.

„Истинският въпрос е защо ГЕРБ допускат такова нещо. Защото нито Марешки, нито патриотите могат да ни отклонят от европейския ни път. Но те допринасят за това нещо. Нямам обяснение за това”, допълни Хамид.

Относно оценката за председателството, което от Корнелия Нинова дори бе наречено „партийно мероприятие за личен рейтинг”, Хамид Хамид коментира:

„Не мога да каже, че се солидаризирам с подобно мнение, но от ГЕРБ наистина бяха положени усилия това да е партийно мероприятие. А председателството не е нито на ГЕРБ, нито на един човек, нито на коалиционни партньори. Това председателство е на България и българския народ. А всички мероприятия бяха отразени като мероприятия на една партия и един човек и мисля, че г-жа Нинова отчасти е права”.

Хамид взе отношение и по въпроса с предполагаемия конфликт на интереси на зам.-социалния министър Султанка Петрова, която е бивш шеф на фирма, която охранява Партийния дом, а понастоящем въпросната компания се управлява от нейни близки.

„Един трагичен инцидент стана повод да разбере на коалиционните партньори на г-н премиера. Те, първо монополизираха каналджийството, станаха каналджии. Построиха ограда, за да могат само те да превозват мигранти. Има подписано споразумение на прокуратурата с регионален лидер на НФСБ. Това цяла България го знае. Оказва се, че малките партньори на ГЕРБ имат доста основна роля и в обществените поръчки. Дори фирма на зам.-министър на социалната политика охранява сградата на Народното събрание. Въпреки че тази сграда отвън се охранява от полицията, вътре се охранява от НСО. Но някой е сметнал, че този обект трябва да се охранява от фирма на Султанка Петрова. И вижте парадокса, сега ще тече проверка от Инспекция по труда за този трагичен инцидент. Инспекция, която е подчинена на познайте кого. На Султанка Петрова. Най-малкото при такъв случай, което трябва да се направи е оставка на Султанка Петрова. Това не търпи коментар. Това е най-моралното и най-нормалното, защото самата Инспекция по труда е на подчинение на самата Султанка Петрова”, каза Хамид.

Той се върна на оценките за европредседателството.

„Волен Сидеров е прав за едно. България не може да иска за себе си по време на това рутинно председателство. Не може да иска някакви благоприятни последици за себе си. Но не е прав в друго – българската дипломация е длъжна така да ръководи и да постави нещата, че други да го поискат за България. Тук се провали българската дипломация. Това имаме предвид – дори наши партньори от АЛДЕ бяха готови за сътрудничество по темата за Шенген, но българското правителство не се възползва от подадената ръка”, добави за.-председателят на ПГ на ДПС.

Хамид изтъкна още веднъж, че управляващата коалиция изобщо не е трябвало да се сформира, а доказателство за това той вижда в конфликта между вицепремиера Валери Симеонов и министъра на туризма, като първият дори се закани, че единият от двамата скоро ще се оттегли от поста си.

„Нямаше необходимост от включване на националисти във властта. И г-н премиерът, и ГЕРБ прекрасно знаят това. Можеха да съставят правителство без националисти. Направиха го, защото има теми, по които ГЕРБ неудобно мълчи, но го изказва чрез националистите.

И много пъти съм казвал, че малката коалиция са като италианско семейство. Но никой не иска да се раздели с властта. И може би Христо Ботев отговаря най-добре на този въпрос. В стихотворението си „Патриот” той казва: „За парата, изяда си месата”.

Относно заканата на БСП, че ще се готвят за нов вот на недоверие Хамид Хамид е на мнение, че ДПС може да участва в подобен вот само ако по-голямата партия, в случая левицата, ги покани.

„За последния вот ние не бяхме поканени. И видяхте какъв бе резултатът на дебатите”, изтъкна депутатът от ДПС.

И допълни:

„Тази тема за сигурността ние я бяхме изтъкнали още преди. И тя не трябваше да се ограничава само до битовата престъпност и два инцидента. Защото националната сигурност е голяма тема. А голямата опасност за нея е включването на националистите във властта”.

Вижте още интервюта и коментари!

Той изтъкна, че има лица с чуждо гражданство, които получават българско гражданство. Това излезе наяве от публикация на френска медия, според която това става с корупция на най-високо ниво, със съдействие на настоящи вицепремиери и министри на патриотите.

„Това писаха френски медии, аз само цитирам. Искахме анкетна комисия да установи тези твърдения. Защото не може да замитаме подобни твърдения. Факт е, че всички депутати от ДПС и ВМРО се подписаха. Но не достигат подписи. Очакваме и колегите от БСП също да се подпишат”, добави народният представител и изтъкна, че това е една от причините да не ни приемат в Шенген.

Хамид Хамид отговори на обвиненията, че внесеният от депутати от ДПС Закон за медиите е насочен срещу свободата на словото.

„Имахме възможност веднага след внасяне на тези промени между първо и второ четене да обясним и да реагираме на едно открито писмо, което се върти в пространството на Съюза на българските журналисти. Не отговаря на истината, абсолютна лъжа е, че текстовете посягат на свободата на словото. Текстовете въобще не третират журналистите и тяхната работа. Те касаят само собствениците на медии и фактическите собственици, които стоят зад регистрирания собственик. Те целят собственикът да се регистрира като такъв, да декларира своите кредити, да се разбере дали е осъждан или с влязла в сила присъда. От кои банки и финансови институции има кредити. От кои обществени поръчки получава пари, получава ли от грантове и т.н. Целта ни е е да осветлим и да покажем на обществото как една медия се финансира. Няма и една буквичка, която да касае журналистите и тяхната дейност”, коментира още зам.-председателят на ПГ на ДПС.

„Самата реакция, самият опит да се измести темата за изместването от финансирането към свободата на словото, е опит точно на тези хора да не излязат на светло и да си останат на светло. Вижте в кои медии излизат тези публикации и кръговете, които тиражират тези неща и ще разберете кои са тези хора. Кози брадички, агнешки главички. Няма да скрия, че тук пръст има и един беглец от българския закон, който се крие в Белград толкова години. За съжаление тези информации се пренасят и в Европа”, добави Хамид.

По думите му текстовете в закона не ограничават финансирането, а само осветляване му.

„Целта е само една, публичност”, категоричен бе Хамид и изрази мнение, че целта е да се осветлят реалните собственици, а не само фиктивните.

И поясни, че това осветляване трябва да става чрез подаване на декларации, които ако не бъдат подадени, следват санкции. До 20 хиляди лева. Но има готовност и да бъдат увеличени, ако не се спазват правилата.

В заключение Хамид Хамид даде своята оценка за политическия сезон, който е към своя край.

„Загубена година за България. В смисъл – отстъпление от европейските ценности, имам предвид присъствието на националисти във властта. Това допринася не само за отдалечаване от евроатлантическите ценности, но и за прокарване на разделение в българското общество. Трябва да сме по-единни от всякога, защото живеем в много сложна обстановка и вместо да спомага, този факт разединява. Така че, надявам се следващия сезон да го започнем без националисти”.

Какво обаче се случва, ако Патриотите наистина излязат от властта?

„Има различни опции. От първия ден на това Народно събрание заявихме, че ГЕРБ имат възможността да съставят правителство на малцинството и имат нашата подкрепа в случай на изпълнение на една програма. Защото не е тайна, че тяхната и нашата програма на 90 процента съвпадат, по изявление на високопоставен политик от ГЕРБ. При изпълнение на ясна програма, първият ден заявихме, че могат да разчитат на нашата подкрепа. Те, за съжаление, не се възползваха от тази опция. Така че, няколко са опциите, но при всички случаи са по-добри от това да останат националистите във властта”, заключи Хамид Хамид.

ЕВРОДЕПУТАТЪТ ФИЛИЗ ХЮСМЕНОВА И НАРОДНИЯТ ПРЕДСТАВИТЕЛ ДЖЕЙХАН ИБРЯМОВ ОТКРИХА ДЕТСКА ПЛОЩАДКА В С. АЛЕКСАНДРОВО, ОБЩИНА ЛОВЕЧ

Eвродепутатът Филиз Хюсменоваи народният представител Джейхан Ибрямов откриха детска площадка в с. Александрово, община Ловеч.Новата придобивка е дарение от Хюсменова, която изпълни обещанието си, поето пред Ловешката областна организация на ДПС. Откриването стана съвместно с деца, читалищни дейци и родители.Площадката е съобразена с изискванията по безопасност и ще съдейства за доброто физическо развитие на децата. Шарени люлки и пързалки, беседка, пейки и клатушки ще се използват от малки и големи.

Грижата за децата е грижа за нашето бъдеще, каза при откриването Хюсменова и подчерта, че общуването между децата е пряк начин за интеграцията им. Тя допълни, че правилното им физическо развитие трябва да бъде подпомагано, за да предпочитат игрите и спорта, и когато пораснат. Зам.-председателят на ДПС сподели желанието си площадката да е приятно място за отдих и за родителите, и за по- възрастните хора в селото. Кметът на с. Александрово Красимир Кръстев изрази благодарност към Филиз Хюсменова и обеща да се грижи за новата придобивка.

На откриването присъстваха и кметът на община Ловеч – Корнелия Маринова, областният председател на ДПС - Ловеч - Сурай Велиева, общинският председател на ДПС – Теодор Арсов, Ахмед Чаушев - организационен секретар на Областния съвет на ДПС, Ибрахим Абдиев- кмет на с. Малиново, общински съветници и общественици.

7F864537 9DB0 4FF9 BEEB A1D2314DAD28

5B38556E 7608 418B AE33 5F75D923AAAA

Илхан Кючюк проведе работно посещение в Албания

Евродепутатът се срещна с представители на управляващи и опозиция в страната

Илхан Кючюк, член на Европейския парламент от Групата на АЛДЕ, посети Албания в четвъртък и петък, където проведе работни срещи с представители на управляващи и опозиция в страната.

Евродепутатът, който е и вицепрезидент на партия АЛДЕ, се срещна с ръководството и младежката организация на Партията на справедливостта (Partia Levizja e Legalitetit). По думите му в Албания са налице ясно заявените леви и десни партии, но липсва такава в центъра.

„Именно затова поговорихме за възможностите за политическо партньорство. Една либерална партия, потенциален партньор на АЛДЕ, която следва неотлъчно европейските ценности, би била едно необходимо, но липсващо към момента звено по пътя на интеграцията на Албания”, коментира Кючюк.

Евродепутатът , който е и докладчик за напредъка на Албания от страна на АЛДЕ, се срещна и с албанския правосъден министър – Етилда Джонай. Една от главните теми на разговора е била реформата на Изборния кодекс в страната.

„С двама от заместник-председателите на албанския парламент – Василика Хиси и Еди Палока – поговорихме за европейския път на Албания, състоянието на демокрацията, човешките права – теми, които продължават да звучат актуално и в България. Видях се и с председателя на парламентарната група на основната опозиционна партия – Едмонд Спахо“, поясни Илхан Кючюк.

Вчера еврокомисарят по разширяването Йоханес Хан съобщи, че Албания започва процес на скрининг като първа крачка към преговори за членство в Европейския съюз.

„Държавите от Западните Балкани и ЕС споделят географията, историята и настоящите предизвикателства. Крайната цел е да завърши обединението на Европа, което е възможно само ако страните от Западните Балкани се присъединят“, допълни Кючюк.

IMG 7137

b79a8764 9fff 488a 81f0 58d86d41a307

д-р Нигяр Джафер: Не палиативни грижи, а цялостна реформа е нужна за сектора

Ние категорично стоим зад нашата идея, която фигурира във всичките ни предизборни платформи и изяви до този момент, а именно, че трябва да има демонополизация на здравната каса. Това заяви пред Zdrave.net дългогодишният член на здравната комисия и депутат от ДПС д-р Нигяр Джафер в коментар за обсъжданите здравноосигурителни модели.

Тя бе категорична, че е необходимо да има възможност за пълна конкуренция между финансиращите органи и изтъкна, че това ще доведе до повече прозрачност и до по-добро качество на здравната услуга. Ние смятаме, че това е работещият модел и че всичко друго са някакви палиативни мерки. Бихме желали да има цялостна реформа в системата, посочи д-р Джафер.

Тя обаче подчерта, че все още няма нищо внесено официално като предложение за сектора и посочи, че коментари и позиции могат да се заявяват, едва когато моделите бъдат представени. „В момента сме поставени в ситуация да обсъждаме медийни изяви и откъслечни изявления”, посочи още тя. „Не разбираме защо и това е най-строго пазената тайна в държавата”, отбеляза още зам.-председателят на парламента.

За предложението д-р Дечо Дечев да оглави НЗОК д-р Джафер заяви, че то още не е обсъждано в партийното ръководство на парламентарната група.

Тя изрази лично мнение, че той е един доказал се мениджър, управлявал добре болница „Св. Иван Рилски”. Доказателство в тази посока е фактът, че тя предостави заем на една друга областна болница, което е прецедент във финансирането на здравната ни система, посочи д-р Джафер. Припомняме, УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпусна безлихвен заем на ловешката болница, която бе в тежко финансово състояние.

Запитана дали смята, че той ще успее да се задържи на поста през целия му определен мандат, тя заяви: „Не са важни персоните. В никакъв случай не искам да принизявам ролята и качеството на отделните личности, но е важен моделът, важна е системата, важно е каква визията за развитието на здравеопазването, а това е нещо, което трябва управляващият екип да представи”.

(www.zdrave.net, 12.07.2018)

 

Неджми Али: ЕС се нуждае от Стратегия 2030

На 11 юли 2018 г. по време на заседание на Комисията по бюджетен контрол в Европейския парламент в Брюксел бе разгледан анализ на Европейската сметна палата (ЕСП), в който бе представена позицията на тази институция по отношение на предложението на Европейската комисия за следващата Многогодишна финансова рамка. По време на дискусията по темата евродепутатът от АЛДЕ Неджми Али направи следното изказване:
Преди всичко искам да благодаря на г-н Грегор от ЕСП за представянето на този широкообхватен и добре оформен документ, който подробно разглежда приходната и разходната част на следващата Многогодишна финансова рамка (МФР), както и необходимостта от съвместимост с параметрите на настоящата. Сравнителните графики в презентацията са много полезни за разбирането на логиката и обхвата на промените, предвидени във финансирането на различни области в рамките на следващия програмен цикъл.
Въз основа на информацията от документа на Европейската сметна палата бих искал да бъдат изяснени по-подробно два момента:
Първият от тях е свързан с необходимостта от всеобхватна стратегия на ЕС, която да включва всички международни ангажименти и регламенти, както и да заложи набор от стратегически цели, които следва да бъдат постигнати в един по-далечен времеви хоризонт. Това би могло да бъде оформено като формална Стратегия 2030, която трябва да стане водеща за всичките дейности по подготовка на програмите. Каква е мнението ви за осъществимостта на това начинание?
Вторият се отнася до установяването на мандати за публичен одит за всички органи, свързани с ЕС. Предвид липсата на възможност за одит на някои органи на ЕС, както и на органи, създадени чрез споразумения извън правния ред на ЕС, можете ли да представите вашето виждане какви проблеми могат да се появят по отношение на интегритета на Съюза?

 

Велислава Кръстева: Ясната собственост на медиите означава максимална превенция на фалшиви новини и защита на журналистите

„Целта на промените в Закона за задължително деклариране на собствеността на печатни и други произведения е осветяване на действителната собственост на медиите – един феномен, който замърсява информационната среда, че дава възможност за злоупотреба с влиянието на медиите, със злоупотреба на доверието на потребителите, потенциал за нарушаване на националната сигурност, защото силата, която една медия притежава, включително и тази да създаде паническа ситуация, трябва да е свързана със съответна отговорност, а тази отговорност се носи при условията на ясна собственост. Това цели закона - ясната собственост означава максимална превенция на фалшиви новини, включително и защита на журналистите, които работят в тези медии“. Това каза депутатът от ДПС Велислава Кръстева в интервю за предаването „12+3“.

„Тези текстове не се занимават с правата на журналистите, но косвено са свързани с гарантирането на свободата на словото", обясни тя.

Кръстева уточни, че законът ще задължава и деклариране всички видове приходите на медиите:

„Предвиждаме деклариране на собственост, деклариране на управляващи, освен действителни собственици, деклариране на всички приходи, които са различни от присъщите за медиите приходи от реклама и от създаването на медиен продукт и съдържание, деклариране на грантове, на средствата от държавен и общински бюджет и бюджет от европейско финансиране, кредити. Това обаче дава възможност за прозрачност, за носене на отговорност“.

В закона е предвидено декларациите да се публикуват в сайта на Министерството на културата. Санкциите за невярно съдържание ще се издават от служителите на министерството. Проверките на кредити и други обстоятелства, свързани с финансиране ще бъдат извършвани от Сметната палата. Анализът на пазар, разпределението и съответно санкционирането в случай на монополно положение ще се разглеждат в Комисията за защита на конкуренцията.

„Този закон не цели да разпределя финанси, да определя големите на грантови организации към кого да насочват своето финансиране. Цели прозрачност, публичност, събиране на информацията и предоставянето й“, обобщи Кръстева.

Още през септември законът трябва да влезе на второ четене в пленарна зала, каза депутатът и добави:

„Имаме подкрепата и уверенията на голяма част от колегите. БСП ме изненадаха, изразявайки точно този тип резерви. В зала на второ четене ще получим подкрепа. Ние като общество имаме нужда от този закон.

Цялото интервю може да чуете от ТУК.

(БНР, 12.07.2018г)

Илхан Кючюк евродепутат от ДПС/АЛДЕ: Липсва доверие към България и затова пак сме на стартова позиция за Шенген

Причината за силното разделение на ЕС по темата за мигрантите е овластяването на крайния национализъм в някои държави и България не прави изключение

- Г-н Кючюк, наистина ли българското европредседателство бе толкова успешно, както бе представено - какво е мнението на колегите ви в Европарламента и научиха ли вече всички къде е България?
- Обективността винаги трябва да бъде водеща, когато се дават оценки. Бихме си направили много лоша услуга, ако подходим към изминалите 6 месеца патетично. Важно бе България да изведе и защити като приоритет интеграцията на Западните Балкани. И това се оценява. Постигна се и напредък по редица законодателни инициативи. Страната ни получи висока оценка за организираните събития. Но не получи потвърждение, че е сериозна икономика с покана за еврозоната. Поради това и правителството не заявява официално писмено намерение.
Не получихме и потвърждение, че сме държава, на която може да се има доверие с покана за Шенген
Въпреки публичните обещания за това.
- България обаче получи много похвали за сигурността по границите ни. Няма ли това да ни даде най-накрая зелена светлина за Шенген?
- Като говорим за Шенген, няма как да не отбележим, че едно от най-големите постижения на ЕС за България и Румъния се превърна в хроничен проблем. От доста време не се говори за изпълнение на техническите критерии и те отдавна не са на дневен ред. Европарламентът прие решение, че България отговаря на техническите критерии. Еврокомисията, в лицето на Жан-Клод Юнкер, заяви, че България отговаря на критериите. Всичко това би трябвало да ни даде зелена светлина, но както казах, това така и не се случва, защото липсва доверие към нас.
Спомняте ли си, че в началото на нашето председателство се заговори, че като награда премиерът Борисов ще успее поне да договори поетапно влизане в Шенгенската зона? На първия етап да се отворят въздушните и морските граници, а на следващ - и сухопътните. За съжаление, случаи като този през март, когато 40 души, идващи от Франция, влязоха в страната, без да преминат граничен контрол, защото служителите на ГД "Гранична полиция" бяха напуснали работните си постове, повлияха силно негативно. Резултатът е, че 6 месеца по-късно пак сме в стартова позиция и правителството дължи отговор защо се получи така.
- Има ли гаранция, че Австрия, а след нея и останалите председатели на Съвета на ЕС ще продължат българския приоритет - интеграция на Западните Балкани?
- Австрия определи Западните Балкани като един от своите приоритети. Румъния ще насочи своите усилия повече върху източното партньорство. През 2020 г. хърватското председателство се очаква да постави силен акцент върху региона с провеждането на среща на върха, на която да се отчетат резултатите през последните 2 г.
Много е важно всичко, което беше заявено в София, да се реализира
Това зависи както от европейските институции и международните донори, така и от политическите елити и администрации на страните от региона. Проектната готовност на държавите от Западните Балкани ще е от ключово значение за по-добрата регионална свързаност.
- Може ли София да затвърди или активизира ролята си на посредник -между Ердоган и Брюксел, между Тачи и Вучич, между Заев и Ципрас? Приема ли се тази роля на Борисов в Европа, това ли е неговата добавена стойност към председателството ни?
- Не мисля, че в бързо променящата се международна обстановка много държави са способни да играят ролята на стратегически посредник. Би било грешно да правим гръмки заявки в тази посока, особено като имаме предвид географския регион, за който говорим и от който произхождаме. Въпреки това България може да даде своя принос за подобряване на взаимоотношенията в региона. Да, сега председателството ни предостави допълнителна видимост. Много по-ценна обаче може да бъде нашата роля, ако предложим на страните от региона интеграционен модел. Винаги съм казвал, че страната ни трябва да утвърждава и промотира своя уникален етнически модел. Именно той ни отвори пътя към НАТО и ЕС.
- ЕС продължава да е силно разделен за мигрантите, може ли мигрантската криза да се реши на база предложенията на Борисов за затваряне на границите и създаване на лагери извън Европа?
- Вече не трябва да говорим за мигрантска, а за политическа криза. Според Евростат от началото на 2018 г. по-малко от 50 хиляди души са потърсили убежище в Европа, което на фона на 1,25 милиона бежанци през 2015 г. е незначителна бройка. Само ще припомня, че към момента в глобален мащаб има миграционна вълна от 68 милиона души. Ето защо смятам, че причината за силното разделение по темата е овластяването на крайния национализъм в някои европейски държави. И тук България не прави изключение. Нещо повече, ГЕРБ първи, с подкрепата на Европейската народна партия, овластиха национализма в Европа. С други думи, решение на кризата с мигрантите има и може да се постигне. Европарламентът например от няколко месеца е предоставил на съвета предложение за изменение на Дъблинския регламент, но заради националистическите подбуди на някои европейски лидери то не може да се приеме.
- Дадоха ли резултат усилията на правителството по пакет "Мобилност" и как ще се развие тази тема, след като стана ясно, че Германия и Франция остават непреклонни?
- След тежки дебати и критично гласуване на пленарното заседание в Страсбург Европарламентът не даде мандат за преговори по пакет "Мобилност" във формат на "триалог" между Европейския съвет, комисията и парламента. Решението е законодателният процес по трите основни доклада, засягащи сухопътния транспорт, да започне отначало в ресорната комисия на Европарламента, а именно - Комисията по транспорт и туризъм. Това на този етап може да се отчете като добрата новина за България, но не трябва да си правим илюзии, че сме сразили плановете на някоя европейска държава или политически лидер. Истината е, че темата изисква много задълбочено познание на спецификата на работа на транспортния бизнес, но трябва да се отчита и социалният фактор на хилядите заети лица в сектора. Едно от доказателствата за несъвършенствата и на трите доклада е изпадането в крайности и липсата на компромис по ключовите теми. Българските представители в ЕП ще продължим с общи усилия да защитаваме нашия интерес, но съм убеден, че компромисът ще е от съществено значение за намиране на решение.
- Любопитна подробност след изборите в Турция беше, че турците, живеещи в европейски държави, са гласували масово за Ердоган, докато мнозинството в България е подкрепило опонента му Мухарем Индже, който преди това беше и в Кърджали. Какви ще са отношенията на ДПС с Турция след този вот?
- Ние от ДПС многократно и последователно сме заявявали необходимостта от ускорено развитие на отношенията между ЕС и Турция. Това е и от съществено значение за регионалната и глобална сигурност. Българският и европейският интерес е в съседство да се намира една демократична, икономически силна и политически стабилна Турция и вярвам, че след провелите се избори ЕС и Турция ще възстановят и развият стратегическите си отношения.
 
(в.24 часа,13.07.18)

Неджми Али участва във форум за бъдещето на капиталовите пазари

На 11 юли 2018 г. в Брюксел се проведе поредната сесия на Форума на Европейския парламент по финансовите услуги от тематичната група “Съюз на капиталовите пазари: Раздел за устойчиви финанси”. Българският евродепутат Неджми Али взе участие в сесията в качеството си на член на Управителния съвет на Форума.
Основната задача на Европейският парламентарен форум по финансовите услуги е насърчаване на диалога с индустрията на финансовите услуги като дава възможност за обсъждане на политическите въпроси, засягащи финансовия сектор. На редовните сесии на Форума присъстват и представители на потребителски групи, банковия сектор, финансови институции, органи и регулатори, както и представители на екипите на комисарите от Европейската комисия.
В поредната сесия на Форума от страна на финансовата индустрия присъстваха като участници в дебата следните представители на европейската финансова индустрия: Антъни Балабрига - ръководител на структурата за отговорен бизнес в BBVA; Робърт Шарфе - главен изпълнителен директор на Люксембургската фондова борса; Кристина Михай - ръководител на регулациите за разумно инвестиране и международни дейности, Insurance Europe; Едмънд Лейкин - заместник ръководител на групата за политики, глобални пазари и устойчиво финансиране, HSBC; Дейвид Харис - ръководител на департамента за устойчив бизнес. Лондонска фондова борса; Александър Шиндлер - член на изпълнителния съвет, Union Asset Management Holding AG; Тиери Богати - директор на департамента за Социално отговорно инвестиране в инвестиционния фонд Amundi, Франция; Джеймс Пърсел - директор на инвестиционния офис, UBS; Барбара Габор - служител по прилагане на политиките, главна дирекция Финансова стабилност, финансови услуги и съюз на капиталовите пазари (DG FISMA), Европейска комисия.
Според Европейската комисия устойчивото финансиране обикновено се отнася до процеса на отчитане на екологичните и социалните съображения при вземането на решения за инвестиции, което води до увеличаване на инвестициите в дългосрочни и устойчиви дейности. Устойчивото финансиране в годините се разви от преобладаващо репутационен в дългосрочен макрофинансов механизъм. Във връзка с тази еволюция сега се решават конкретни въпроси относно: как да се класифицират устойчивите финансови активи; как да се измерват рисковете, възможностите и дългосрочното влияние; как да се осигурят ресурси за смекчаване на тяхното въздействие; как да се осъществи преходът към нисковъглеродна икономика, за да бъдем по-малко зависими от замърсяващите енергийни източници и да насърчаваме чистите такива.
Преходът към устойчив икономически модел изисква сериозни инвестиции в икономиката. За да се постигнат целите на ООН за устойчиво развитие, се оценява, че до 2030 г. са необходими между 4.7 и 6.7 трилиона щатски долара годишни инвестиции в устойчива инфраструктура. Само в областта на климата и енергетиката се оценява, че ЕС трябва да покрие годишен инвестиционен дефицит от близо 180 милиарда евро, за да постигне целите си в областта на климата и енергетиката до 2030 г.
Затова е необходима пълна координация между публичния и частния сектор на всички равнища. Покриването на този инвестиционен недостиг изисква от финансовия сектор да играе роля, главно чрез подпомагане на преориентирането на капиталовите потоци към по-устойчива икономика. Създателите на политиките на ЕС съвместно с надзорните органи и регулаторните органи играят също така важна роля при създаването на подходяща регулаторна рамка и подходяща система за стимулиране, която насърчава устойчивостта, не пречи на икономическия растеж и подкрепя финансовата стабилност. Всичко това е необходимо, за да се включат съображенията за устойчивост в управлението на риска и да се насърчи прозрачността и дългосрочните решения във финансирането.
Дебатите по време на сесията на Финансовия форум продължиха почти два часа, като се осигури възможност да се обсъдят евентуалните решения на Европейският парламент за пренасочването на необходимите инвестиции за преориентиране на ЕС към нисковъглеродна икономика, както и за осигуряване за икономически растеж, съвместим с опазването на околната среда.

 

Хасан Адемов: Личната помощ е сериозен, но скъп инструмент

- Г-н Адемов, добра мярка ли е майчинството и болничните да се изчисляват не в дни както беше досега, а в часове, както беше прието?
- Промяната която предлага министерството, се отнася за уеднаквяването на режимите за начисляване и изплащане на болничните. Главно тя се отнася за работещите на сменен режим и при тях се отчита т.нар. сумирано отчитане на работното време Те са засегнати, защото работят и през почивните дни по повече часове на ден и дневното отчитане им отнема по 4 часа.


- Напоследък все по-често на нискоквалифициран персонал се предлага висока заплата. Има ли опасност от подвиване на стойността на интелектуалния труд?
- В момента пазарът на труда е в трудна ситуация, в която изпитва глад и за ниско, и за висококвалифицирани кадри. Що се отнася до това дали висшисти биха били принудени да работят нискоквалифициран труд, не мисля, че има такава опасност. Безработицата в последните месеци е около 5% и най-нисък е този процент при висшистите. Този въпрос обаче поставя друг, много по-глобален - какъв продукт предоставя на пазара на труда нашата образователна система. Ако тя предлага кадри, които не могат да се реализират на пазара на труда, това означава, че има проблем в комуникацията между работодателите и министерството на образованието и социалните партньори като цяло. Защото ако висшето образование подготвя кадри за дефицитните специалности, би трябвало да няма такъв проблем. Образованието трябва да предоставя кадри с конкретни умения, а не с умения изобщо, за да могат те веднага да запълнят свободните места. Знаете, че тази година приехме промени в Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност, с които дадохме възможност за по-лесен достъп на работници от трети страни до българския пазар на труда. Броят на тези, които са заявили интерес, е много по-голям, отколкото предходни години - около 5000 повече спрямо предходната година по информация на Агенцията по заетостта. При висококвалифицираните помалко от 100 човека са заявили желание, предимно от ИТ сектора. Има и доста екзотични предложения от Индия например. Това по никакъв начин не нарушава баланса на трудовия пазар.


- Как се стига до парадокса учители да вземат по-малки заплати от сервитьори?
- Това се дължи на факта, че търсенето на сервитьори е много по-голямо. Докато при учителите търсенето и предлагането се разминава и въпреки положените усилия за повишение на заплатите, това не компенсира дисбаланса. Дори двойно да е увеличението, това пак няма да реши този проблем. Ние вече трябва да имаме политика, която да догонва средноевропейските нива, но за да се случи това, трябва и работодателите да положат усилия, тъй като те през последните години имаха възможност по линия на еврофондовете да повишават своята конкурентоспособност. За съжаление въпреки отпуснатите средства по оперативни програми все още производителността на труда е далеч от средната за ЕС. Още по-далеч са нивата на заплащане. За да може да бъде преодолян този проблем, трябва да има ускорени темпове на нарастване на производителността на труда и оттам на заплащането. Трябва да се развива достатъчно атрактивен конкурентен високотехнологичен бизнес, за да може да привлече младите хора. Това впрочем е другият проблем - над 12-13% от младежите не са ангажирани нито в образование, нито на трудовия пазар, което означава, че и там трябва да се положат усилия още в най-ранна детска възраст. Дуалното образование и обучение е това, което дава надежда, че нещо ще се промени в тази сфера, но това са мерки, които ще дадат резултат по-нататък, защото са мерки с дълъг хоризонт. Имаме добрите примери в Швейцария, в Германия, в Австрия. Ако всичко в законодателен план е изчистено, работодателите са тези, които имат интерес да търсят ученици, които едновременно да се обучават и да учат, но не да пречат на производствения процес, а под ръководството на наставник да повишават своите умения.


- Забраната за уволнение на хора с ТЕЛК може ли да доведе до спиране на това работодателите да ги наемат?
- Работодателите винаги са заявявали, че ЕР на ТЕЛК им пречи, защото не могат да освобождават хората с увреждания сравнително лесно, но проблемът е друг. Хората с увреждания страдат от липса на достъп до образование, а в резултат на това - до липсата на достъп до работните места, при това адаптирани. Затова част от тях са със средно или по-ниско образование. Тези комплексни обстоятелства им пречат да бъдат наети. От друга страна, работодателите са тези, които трябва да им дадат възможност да овладеят конкретни умения.


- Реформата в ТЕЛК все започва и спира. Последният път хиляди хора излязоха на протест срещу промените при оценяване на процента инвалидност, защото се опасяваха, че могат да загубят пенсиите си. В този контекст възможна ли е и каква трябва да бъде, за да е хем ефективна, хем ползвателите й да са доволни?
- Предложените мерки на този етап са на ниво консултации и те трябва да бъдат приети с консенсус, защото всеки опит силово да се наложи води до протести. Дали може да се получи такова съгласие въпросът да бъде решаван от една медицинска комисия и друга, която да е разположена в НОИ, е въпрос, които се обсъжда дълго време и не се стига до съгласие. Когато не се стига до съгласие, държавата е тази, която трябва да поеме отговорност и да реши въпроса. Важно е хората с увреждания да знаят, че предвижданата peqbopMa трябва да не отнема техните инвалидни пенсии, защото те са тези, които компенсират функционалния им дефицит. Оттам нататък, ако все пак имат възможност да работят, могат да си допълнят инвалидната пенсия с доходи от труд. Колкото по-голям е делът на доходите от труд, толкова по-добре е за системата като цяло, защото работейки, те ще внасят и осигурителни вноски и данъци, с които да подобрят възможността за подкрепа на останалите, които не могат да работят. Дискусията продължава, надяваме се нещата да бъдат изчистени до есенната сесия, защото време за отлагане няма. Тези 152 млн., които сега социалното и финансовото министерство отделят за интеграционни добавки, трябва да бъдат използвани по начин, с който доходите им да се допълват, за да може те да се чувстват пълноценни и равноправни граждани, а не да се разчита на интеграционната добавка като основен доход за издръжка.


- Факт е, че много инвалидни пенсии са раздадени не по правилния начин и там също изтичат пари. На колко всъщност възлизат щетите и възможно ли е изобщо порочната практика да бъде спряна?
- Трудно може да се каже колко е тази сума и категорично не приемам да говорим за щети. Между другото аз винаги съм заявявал,че фалшиви експертни решения няма. Защото експертните решения са на базата на медицински документи, ако имаме инорорма-ция за фалшивото им издаване, нека да я предадем на органите, защото за издаването й има наказание. Изказвания с патриотарски привкус от рода на "600 млн. могат да бъдат икономисани и да бъдат дадени за увеличаване на пенсиите" означават дълбоко непознаване на системата. Ако това беше възможно, досега да беше направено. В момента експертните решения се издават на базата на документи. Рискът това да се направи на базата на некоректен медицински документ съществува, но това не е проблем на наредбата, нито на хората, които работят там, а на организацията, т.е. тази електронна система на здравеопазване, за която говорим в момента, не дава възможност ТЕЛК да има онлайн връзка с НЗОК и лечебните заведения. Там е проблемът и там трябва да се търси решението.


- Как могат да се прекратят злоупотребите с помощните изделия?
- Има нова наредба която вдига лимитите за много медицински изделия, като само за четири, за които има информация за злоупотреби, има намаляване на цените. В момента има сериозен проблем - Дирекция "Социално подпомагане", която на практика изплаща сумите, няма медицинска компетенция да прави оценка на медицинския документ и изделието, което се отпуска. Досега реално експертите от дирекцията бяха като пощенска кутия. На практика с новата Наредба се възстановява старият ред, при който фирмите доставчици на помощни технически средства ще получават съответната цена от ДСП.


- Възможно ли е наистина до края на септември законът за личната помощ да бъде одобрен от Народното събрание в пакет с тези за хората с увреждалия и за социалните услуги, които в момента се подготвят?
- Проектът за личната помощ, както знаете, вече е внесен в НС. Нашата комисия, заедно с ръководството на още няколко комисии проведохме публичен дебат миналата седмица по проекта. Много от колегите от НС не бяха запознати в детайли с него, затова си позволих да организирам такава среща с всички заинтересувани страни. Аз смятам, че личната помощ е изключително сериозен инструмент, но той е доста скъп. Ако се намери компромис между възможностите на държавата и това, което се предлага в него, и има взаимни компромиси, мисля, че могат да бъдат приети предложените текстове. Според мен най-важното е да бъде постигнато съгласие по финансовите параметри, без значение дали той ще бъде отделен закон или ще бъде част от Закона за социалните услуги. По финансовата му обосновка има доста неясноти - например няма яснота за месечния брой на часовете дали трябва да има лимит или не.


- Излязоха новите данни за доходността от втория стълб на пенсионното осигуряване и данните изобщо не са позитивни. Как може това да се поправи?
- Ако размерът на очакваната пенсия от универсален пенсионен фонд е нисък, трябва да видим какви са причините. Ако има периоди, в които не са внасяни вноски, няма как доггълнителната пенсия по втория стълб да има по-сериозни размери, защото първоначалната идея беше да се осигуряваш най-малко 40 години на реални доходи, за да получиш адекватна допълнителна пенсия за старост. В МТСП има работна група която разработва нов проект за уреждане фазата на изплащане.

(в. Монитор, 12.07.2018г)

Неджми Али: Осигуряването на справедлива трудова мобилност в Европа ще гарантира постигането на една от важните цели на Съюза

„Имайки предвид ключовите принципи на Европейския стълб по социалните права, укрепването на справедливостта на вътрешния пазар е важна задача на Съюза. Осигуряването на справедлива трудова мобилност в Европа е от основно значение за постигането на тази цел“, отбеляза в Комисията по бюджети на ЕП представителят на Алианса на либералите и демократите за Европа Неджми Али. Той бе докладчик от АЛДЕ за проектостановището относно предложението на Европейската комисия за създаване на Европейски орган по труда.

„Приветстваме предложението на Комисията за създаване на Европейски орган по труда. Същевременно сме съгласни с предложенията на докладчика относно финансирането на тази агенция, предложението му да приложим подход, ориентиран към ефективност и икономия на разходи, както и предложението за състава на управителния ѝ съвет“, посочи Неджми Али и направи предложения:

„Относно предложението за изменение по структурата на Управителния съвет на бъдещата агенция, съгласни сме, че предложената управленска структура трябва да съответства на тези на агенциите, работещи в областта на пазара на труда като Eurofound, Cedefop, EU-OSHA и ETF, което е правилен подход. В тази връзка, подкрепяме предложението в Управителния съвет да бъдат включени по един член на работодателските организации и на синдикатите от всяка държава-членка, както и представител на Европейския парламент (ЕП). Така Съветът ще се състои от повече от 80 члена. Разглеждайки, обаче, структурите на управителните органи на горепосочените агенции, виждаме, че всеки от тях за по-висока оперативност на работния процес има Бюро в състав от 11 души. Например в Eurofound тези 11 човека представляват правителствата, работодателите, служителите и Европейската комисия.

В тази връзка евродепутатът завърши с няколко въпроса касаещи:

Възможността за създаване на такъв тип бюро да бъде споменато в членовете на съответния раздел; Необходимостта да бъде конкретно споменат като член представителят на ЕП в евентуалното Бюро на Европейския орган по труда, както е в случая с Eurofound; Необходимостта да се добавят условията за назначаване на представителите на работодателските организации и на синдикатите, както и на представителя на ЕП в последващите текстове на раздела за Управителния съвет, където са описани конкретните  условия за назначаване на членовете му, представляващи съответните държави, както и представителите на Комисията.“

 

ФИЛИЗ ХЮСМЕНОВА: КОЛКО СТРУВА НА ЕВРОПЕЙСКАТА ИКОНОМИКА БЕЗДЕЙСТВИЕТО НА СЪВЕТА ПО ПРИЕМАНЕТО НА БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ В ШЕНГЕН?

Време е да бъде посочено колко струва всяка година на европейската икономика липсата на политическа воля и бездействието на Съвета по отдавна необходимото приемане на България и Румъния в Шенген, настоя евродепутатът Филиз Хюсменова в Комисията по граждански свободи, правосъдие и вътрешни работи на Европейския парламент. Тя беше докладчик за АЛДЕ по доклада на евродепутата Сергей Станишев относно пълното прилагане на разпоредбите на Шенското законодателство в България и Румъния – премахване на проверките по вътрешни сухопътни, морски и въздушни граници.

Хюсменова припомни проучване на Европейската парламентарна изследователска служба от 2016 г., което оцени, че разходите, свързани с повторното въвеждане на граничен контрол в рамките на Шенген, биха могли да достигнат до 20 милиарда евро като еднократни разходи и между 2 и 4 милиарда евро като годишни оперативни разходи. Тя нарече изключително важен въпроса за „стойността на липсващия Шенген“, за пропуснатите ползи за европейските граждани, бизнес и икономика.

При обсъждане на доклада, евродепутатът и зам. - председател на ДПС заяви, че аргументите против членството на страната ни са само политически. Затова на фона на големия политически проблем на Европа с миграцията, тя подчерта че България доставя на европейците сигурност чрез грижата за част от външните граници на Съюза. Според нея България е реорганизирала основно своите системи за управление на границите, инвестирайки значително в осигуряването на гранична сигурност. Усилията са подсилени и от Европейската агенция за гранична и брегова охрана. Свен това, ако границите между Гърция, България, Румъния и Унгария бъдат премахнати вследствие от приемането ни в Шенген, ще може да бъдат прехвърлени ресурси от тях там, където действително има нужда от повече усилия, предположи Хюсменова.

Според Филиз Хюсменова, докладът е сигнал към гражданите на България и Румъния за категорично несъгласие от страна на евродепутатите, че българските и румънските граждани продължават да подлежат на паспортна проверка, а на определени места в Европа, дори и на повторна багажна проверка за сигурност, което е различно третиране спрямо останалите европейски граждани.

 

footerimage21

alde party logoalde party manifesto

АЛДЕ
Либерален интернационал
Либсен
Европейски парламент
ЕС

Този уебсайт използва „бисквитки“ (cookies), за да анализира трафика и да персонализира съдържанието, което Ви предлага. Политика за поверителност