Неджми Али: 600 млн.евро за обмен на информация между митниците! Нужно е засилено сътрудничество, както в ЕС, така и с трети страни!

 „Необходимо е засилено сътрудничество по митническите въпроси, както в рамките на ЕС, така и с трети страни”. Затова призова евродепутатът от Алианса на либералите Неджми Али по време на заседание на Комисията по бюджетен контрол в Европейския парламент в Брюксел. По време на сесията бе проведена дискусия по специален доклад на Европейската сметна палата (ЕСП) на тема: „Процедурите по внос на стоки - недостатъците в законовата рамка и неефективното изпълнение оказват влияние върху финансовите интереси на ЕС“. Докладчик по темата беше именно евродепутатът Неджми Али.

„Митниците играят важна роля в контекста на осигуряване на голяма част от традиционните собствени ресурси, които представляват почти 14% от приходната част на бюджета на ЕС. Същевременно ролята им е незаменима при опазването на здравето и безопасността на потребителите, както и за предотвратяването на рискове за обществата и пазарите”, посочи българският евродепутат.

Той посочи, че докладът на Европейската сметна палата, анализиращ процедурите за внос на пет държави от ЕС, с население, което е почти половината от всичките европейски граждани, предлага интересни констатации и препоръки както към Европейската комисия, така и към страните членки.

„По-голямата част от препоръките се приемат от Европейската комисия, като се надяваме прилагането им за в бъдеще да доведе до значителни успехи”, посочи Али. Евродепутатът от групата на АЛДЕ фокусира вниманието и върху няколко въпроса.

„Защо въвеждането на част от препоръките и дейностите на Комисията по тях са обвързани с 2021 година, когато е началото на следващата Многогодишна финансова рамка (МФР)? Докладът на ЕСП бе финализиран през декември 2017 г. и засяга десетгодишен период на оценяване. Брекзит ще приключи през март догодина и съответно ЕС ще има нужда от допълнителни финансови ресурси, за да покрие разходите във всички направления, особено свързаните с кохезионната политика, сигурността и отбраната. От тази гледна точка би било по-добре прилагането на неотложните мерки да стартира на по-ранен етап”, обърна внимание Нджми Али. 

Той посочи, че някои от схемите за избягване плащанията на такси са свързани с прехвърлянето на вносните стоки през няколко митници на общността. В тази връзка е необходимо засилено сътрудничество по митническите въпроси както в рамките на ЕС, така и с трети страни, а също и ефективен обмен на статистическа информация по контрола на вноса в ЕС.

„Докладът създава впечатлението, че системата е фрагментирана, което затруднява споделянето на информация и съответно постигането на по-високо ниво на сътрудничество. Можем ли да разчитаме скоро в страните-членки да бъдат въведени общи методи за контрол на преминаването на стоки през пристанищата и границите, чрез използването на модерни стратегии за контрол, базирани на оценка на риска?”, попита Неджми Али.

По думите му, програмите за защита на финансовите интереси на ЕС в настоящата МФР, с които се финансира обмена на информация и сътрудничеството между митниците, са „Митници 2020“ и „Херкулес 3“. За тази цел, на двете програми са предоставени над 600 милиона евро. „Бихме искали да получим информация какви са реалните количествени резултати от изпълнението на тези програми? Постоянно говорим за бюджет, ориентиран към резултати. В тази връзка, при изразходването на посочения финансов ресурс, имаме ли точно определени индикатори, които да бъдат постигнати и ако да, до каква степен това се реализира?”, зададе въпрос българският евродепутат.

Той акцентира и върху констатацията, че митниците на страните-членки имат различни подходи към предотвратяване подценяването на цените на стоките, подвеждащо регистриране на страната на произход, некоректното класифициране, както и към налагането на глоби. „Очевидно е, че в тази сфера трябва да бъде въведен единен подход. Същевременно трябва да се предотврати възникването на ситуация, в която някои митници налагат доста по-сериозен контрол от другите, което може да доведе до преразпределение на потока от стоки към останалите митници“, допълни Неджми Али.

Коментар на д-р Нигяр Джафер относно вота на недоверие към правителството

С вота на недоверие опозицията спечели това, че предизвика дебат, заяви д-р Нигяр Джафер от ДПС. Последните месеци гражданите отбелязват като проблем номер едно като корупцията. Резултатът зависи не от единството на опозицията, а от единството на управляващите. д-р Нигяр Джафер, ДПС: Предстои да видим не пукнатини, а пропаст по съществени въпроси следващите дни и седмици. Много пъти сме казвали, че проблемът на тази коалиция е ценностното разминаване, разминаването в програмите, посоката. Д-р Джафер заяви, че вотът на недоверие е нормален опозиционен инструмент. 


ЕВРОДЕПУТАТЪТ ФИЛИЗ ХЮСМЕНОВА КЪМ МИНИСТЪР БИСЕР ПЕТКОВ: ЩЕ ДОПРИНЕСЕ ЛИ БЪЛГАРСКОТО ПРЕДСЕДАТЕЛСТВО ЗА ЕВРОПЕЙСКИЯ СТЪЛБ ЗА СОЦИАЛНИТЕ ПРАВА?

Евродепутатът Филиз Хюсменова отправи въпрос към министъра на труда и социалната политика Бисер Петков за приноса, който ще направи Българското председателство на Съвета на Европейския съюз към прилагането на Европейския стълб за социалните права. Евродепутатът взе участие в представянето на приоритетите на Председателството пред Комисията по правата на жените и равенството на половете в Европейския парламент. Тя подчерта, че  миналата година е била особено важна за поставяне на социалното измерение отново в центъра на вниманието на Европейския съюз и припомни резултатите от срещата на върха в Гьотеборг, и заключенията на Европейския съвет от месец декември.

В отговора си, министър Петков увери, че по време на Българското председателство на Съвета на ЕС ще продължи дебатът за социалното измерение на Европа в ключови приоритетни области: за развитие на възможности за подкрепа от Европейския социален фонд след 2020 г. и за прилагане на европейски социални стандарти в контекста на Стълба. Той се надява да започне работа по инициативите, част от Пакета за социална справедливост, както и по законодателните предложения, свързани с подобряване на условията на труд на европейските граждани. Министърът информира евродепутатите, че през месец юни 2018 г., с подкрепата на Европейската комисия, ще се проведе едно от ключовите събития в рамките на Председателството - конференция по прилагането на Европейския стълб за социални права.

На въпроса на Хюсменова  - ще се насочат ли повече усилия за постигане на практически резултати за жените в Европейския съюз -  министър Петков отбеляза, че сред акцентите на Българското председателство е темата за жените в дигиталния свят. Той обърна внимание на факта, че страната ни е на първо място в Европейския съюз по дял на жените в сферата на информационните технологии. Според него, Председателството ще придвижи текущите законодателни предложения на Европейската комисия - директивите за равнопоставеност между половете и за подобряване на баланса между професионалния и личния живот. 

Мустафа Карадайъ: Нашите избиратели, които гласуваха за Президента имат по-големи очаквания от него

"Ние от Движението за права и свободи оценяваме положително първата година от мандата на Президента. Той имаше и успешни опити  да бъде коректив и на законодателната, изпълнителната и съдебната власт. Той се опитва да бъде обединител на нацията, но нашите избиратели, които гласуваха за него имат малко по-големи очаквания от него."

 

Д-Р НИГЯР ДЖАФЕР: ИЗОСТРЕН ДЕБАТ, С МАЛКО ПРИЗНАЦИ ЗА КОНСТРУКТИВНОСТ, ЗАСЯГАНЕ НА РАЗЛИЧНИ СЕКТОРНИ ПОЛИТИКИ И ЛИЧНИ НАПАДКИ, ХАРАКТЕРИЗИРА ВОТА НА НЕДОВЕРИЕ

Изострен дебат, с малко признаци за конструктивност, засягане на различни секторни политики и лични нападки, характеризира вота на недоверие, каза за Радио „Фокус“ д-р Нигяр Джафер, депутат от Движението за права и свободи и заместник-председател на Народното събрание.

„Сгрешена е формулата за управление. Според нас трябва да се работи за премахване на хранителната среда на корупцията, защото когато има мнозинства, формулирани просто за математическия сбор, остават на заден план приоритетите, ценностите, стъпките, които трябва да се предприемат. Свидетели сме повече от десет години на това, че ни управляват правителства, които за да съберат аритметично мнозинство, пренебрегват основните си програмни акценти в предизборните платформи. Защото, когато имаш противоречащи позиции, като сектори здравеопазване, образование, за развитието на важни сектори като сигурност и отбрана, екология, очаквано рано или късно тези дрязги започват да заемат връх. Ето защо ние заявяваме, че България трябва да изведе своите национални приоритети, които да намерят място в програма за ускорено развитие на България. Дали някой днес може да каже какъв е нашият национален приоритет? Най-добрият вариант е да даваме посоката, да задаваме цели и да направляваме важните за Европа проблеми“, каза д-р Нигяр Джафер. Тя допълни, че в ДПС има разделение и не са единни за Истанбулската конвенция, но ще излязат с позиция по документа до дни.

(радио Фокус, 23.01.2018)

Изказване на председателя на ДПС Мустафа Карадайъ по време на дебата за вота на недоверие

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ПРЕДСЕДАТЕЛ,

УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ!

Ние от ДПС подкрепяме вота на недоверие в контекста на основните параметри на корупцията: причини, катализатори и заобикаляща среда.

Каква е първопричината – очевидната неадекватност на управлението спрямо очакванията на избирателите. Така се стига до приципа – проба-грешка. И последицата – всяко недоволство води до отпускане на нови пари в нереформирани сектори, които не носят обществена полза, освен временно спокойствие за управляващите.

Основният проблем на днешното мнозинство е липсата на ясна визия за управление, липса на визия за реформи и за целта на реформите. Няма ясна представа какво да стане и на стратегия как да се достигне целта, с какви средства и инструментариум. Именно ясната визия с ясна стратегия трябва да определят и инструментариума. Този подход обаче цялостно отрича коалиция от типа на сегашната. Реалностите днес изискват нова формула, нов тип управление, нов тип коалиционност.

Сегашната формула на управление има и друг недостатък. Липсата на ясна управленска програма. Причината не е в партия ГЕРБ, дори не е и в националистите. Причината е в несъвместимостта на основните идейни принципи, върху които се гради мнозинството. ГЕРБ се стреми да бъде типична демократична партия, а националистите са сбор от стремящи се към властта популистки организации.

При тази ситуация ние не просто подкрепяме вота на недоверие за корупцията, а посочваме първопричината – средата, която генерира корупция и некомпетентността на управляващите да управляват в съвременните условия. Само аритметиката в политиката вече не е решение на проблема с управлението. С този вот това правителство е малко вероятно да падне. Но то е обречено да се провали и да падне заради генезиса му – погрешно зададен модус вивенди.

ДПС ще гласува за вот на недоверие поради причините, които пораждат крайно негативни последици, само една от които е корупцията.

Време е за диалог по визии и програми за управление по отделните секторни политики. Време е за решителни действия за премахване на хранителната среда на корупцията.

 

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ПРЕДСЕДАТЕЛ,

УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,

Грешната формула предпоставя лош ред, ad hoc решения и лошите последици стават неизбежни. Въпросът е какво следва от това?!

Необходима е нова визия за развитие на страната, дълбоки реформи и институционални промени на база програма за ускорено развитие. Програмата за ускорено развитие изисква непопулярни мерки. Но такива мерки не могат да бъдат осъществени от популисти и националисти.

Борбата срещу корупцията е основен приоритет в рамките на европейската политика за свобода, сигурност и справедливост.

Призоваваме към отговорност, обективност и прагматизъм.

Благодаря за вниманието.

Искра Михайлова взе участие в официална среща с председателите на комисиите по европейски въпроси на парламентите на страните от ЕС в София

  Еродепутатът Искра Михайлова, която е и председател на Комисията по регионално развитие в Европейския парламент взе участие в официална среща с председателите на комисиите по европейски въпроси на парламентите на страните от ЕС в София.

Темата на срещата беше „Ролята на европейските макрорегионални стратегии за постигане на устойчиво развитие, сигурност и стабилност“.

 Михайлова представи пред участниците в срещата позициите и работата на комисията, свързана с бъдещето на Съюза. Нашата дейност е подчинена на категоричното ни убеждение, че само обединени можем да бъдем по-силни и по-успешни, подчерта Искра Михайлова. Задачата ни е да направим Европейския съюз по-близък и разбираем за неговите граждани, защото близостта на гражданите с европейските политики и институции е в основата на неговото бъдеще, добави тя. Искра Михайлова посочи необходимостта от бързи действия за гарантирането на сигурността, защитата на европейските граждани и на европейските граници във връзка с управлението на процесите на миграцията, на инвестициите извън ЕС, на екологичните проблеми и изменението на климата.

Тя изрази категоричната подкрепа на Европейския парламент за европейските ценности и заяви, че той ще продължи да работи активно за приближаване до гражданите. Общите успехи според нея се дължат на близкия синхрон в работата с Европейската комисия.

Искра Михайлова заяви, че Европейският парламент очаква предложението на ЕК за нова финансова рамка за периода след 2020 г., което да не е само финансово, а и предложение за модел на политики. Убедена съм, че само обединението на нашите усилия ще донесе успех и по-добро бъдеще за гражданите на Съюза, отбеляза още председателят на Комисията по регионално развитие в Европейския парламент.  

 

Зам.- председателят на ДПС Ахмед Ахмедов: ДПС предлага програма за ускорени реформи и иска програмно правителство

Доста хора не са разбрали посланието на нашия почетен председател Ахмед Доган. Разбираме желанието на правителството да му бъде осигурен един вътрешнополитически комфорт, за да се концентрира върху Европредседателството, но ние от ДПС  нямаме как да му го осигурим.  Това каза за предаването „Неделя 150“ по „Хоризонт“ депутатът и заместник-председател на ДПС Ахмед Ахмедов и допълни:

Ние сме убедени, че както нашите избиратели, така и всички български граждани, искат точно обратното. Управляващите много грешат като тълкуват нашата институционална продкрепа, понякога в Народното събрание се забелязва, че ГЕРБ и ДПС подкрепят едни и същи закони, като подкрепа за стабилността на ГЕРБ. Не е! Това е една подкрепа за стабилността на нашата държава, като осигуряването на комфорт на определението с националистите няма как да си го позволим! Никой няма да ни прости, ако не поставим важните за всички български граждани проблеми - липсата на сериозни реформи, които да подобрят работата на всички обществени системи:  здравеопазването знаете последните проблеми, които имахме там; образованието, сигурността, корупцията; корупцията влошава бизнес-средата и административните услуги; лошата ефективност, най-вече при разходване на публичните средства. Докато не се справим с това и докато не се справим именно с бедността, демографския срив и най-вече да увеличим и доходите на нашите гласоподаватели и на всички жители на България, ние няма да спрем.

България се нуждае от програма за ускорено развитие, за да навакса изоставането си спрямо останалите европейски страни, категоричен е Ахмедов. В нея проблемите трябва да бъдат дефинирани, а реформите на обществените системи- дълбоки. Такава програма обаче не може да бъде изградена с търсене само на „аритметическо мнозинство“ в НС.

С Националистите това е едно аритметическомнозинство. Ние сме за съставяне на една програма, в която да се обединят доста политически партии, за да можем да направим това ускорено развитие, понеже много изоставаме по отношение на останалите европейски държави. Затова имаме и решение на нашия ръководен орган - Централния съвет, да се демонтира тази власт. Този демонтаж не означава непременно участие или задължително влизане на ДПС в управлението. Според Ахмедов, ГЕРБ и Обединените патриоти не могат да реализират сами предложената ускорена програма:

В момента управляват ГЕРБ и националистите. Ние всички, по време на кампанията, сме се запознали програмите и на ГЕРБ,  на националиститеи на абсолютно всички политически партии, които са в българското политическо пространство. Когато погледнеш тези програми, виждаш, че няма как програмите на ГЕРБ и на "Обединените патриоти" да съвпадат. Тоест това мнозинство, което се направи, няма как да реализира една ускорена програма за развитие на страната. Те дори не си съвпадат, смея да кажа, на 50 процента. Всички сме запознати. Е, тогава какво се получава в държавата? В държавата се получава едно боксуване, едно затъване!!! Това нещо може да се постигне или чрез избори, или сега с един демонтаж на това управление. Като го демонтираме, или отиваме на избори, или правим ново програмно правителство с тази програма, за която говорим - за ускорено развитие. Тази програма може да се постигне като в нея се набележат реформите и всички политически партии подкрепяме Парламента при изпълнение на тези реформи, защото тези реформи ще изискват много ново законодателство, и оттам нататък правителството да ги изпълнява.

По време на Европредседателството България трябва да настоява в дневния ред на ЕС да влязат важни за страната теми като членството в Шенген и присъединяването към Еврозоната.  Депутатът не спести на БСП критиката си по отношение на вота на недоверие, срещу кабинета, който ще бъде гласуван във вторник: Имаше неща, които да внасяме заедно. В един момент казаха: "Сами". Надделява явно популизмът някъде. Трябва и от това да се отървем, но ще му дойде времето на всичко.

Може да чуете цялото интревюто по БНР  ТУК

Участие на зам.-председателя на НС д-р Нигяр Джафер в "Лице в лице"

ДПС ще подкрепи вота на недоверие срещу правителството, внесен от ДПС, но ще изложи свои мотиви срещу кабинета „Борисов 3” в пленарната зала. Това заяви в студиото на „Лице в лице” депутатът от движението и зам.-председател на Народното събрание д-р Нигяр Джафер.

„Корупцията е прекалено всеобхватен проблем”, посочи тя във връзка с избрания от социалистите мотив за вота и коментира, че е по-добре дебатът да е насочен към секторните политики.

„В залата мисля, че ще се случи добър дебат. Въпросът е дали ще се коригират част от грешките, които се допускат”, посочи Джафер. Това означава ли, че ДПС не искат падане на правителството? „Неизменната ни позиция е против кабинета и против формата на управление (…) Крайният национализъм води до етнонационализъм на Балканите, това е много по-опасно”.

Почетният лидер на движението Ахмед Доган каза в края на миналата година пред партийния актив, че на този етап опозицията не може да бъде алтернатива на ГЕРБ и това предизвика остри коментари от БСП. „ДПС продължава да бъде опозиция, ще продължава да настоява при правене на коалиция партиите да управляват на базата на близки програми и общи цели”, отговори д-р Нигяр Джафер.

Ще отпаднат ли тези критики към правителството, ако „Обединени патриоти” излязат от него и Бойко Борисов остане с правителство на малцинството или покани ДПС за коалиционен партньор? „Възможно е да бъдат отнети тези аргументи”.

Тя отбеляза, че националистите и ГЕРБ и в момента имат противоречия, които са по-дълбоки от Истанбулската конвенция и втория лифт на Банско. По отношение на международния документ, скарал Патриотите и хората на Бойко Борисов, Джафер обясни, че ДПС ще има позиция в началото на следващата седмица, но личното й мнение е, че страната ни трябва да го ратифицира.

(БТВ, 19.01.2018)

alde party logoALDE Charter of Values

АЛДЕ
Либерален интернационал
Либсен
Европейски парламент
ЕС

Този уебсайт използва „бисквитки“ (cookies), за да анализира трафика и да персонализира съдържанието, което Ви предлага. Политика за поверителност