57new


Джейхан Ибрямов: Системните партии трябва да положат усилия за общ модел и нова визия за управление на държавата

Джейхан Ибрямов,  народен представител от ПГ на ДПС, в разговор с Клара Маринова в ефира на „Радио К2”, заяви позиции по следните теми:

Актуализираната стратегия за национална сигурност.

Джейхан Ибрямов обясни, че още миналата година на КСНС е било взето решение да се актуализира тази стратегия. Той продължи, че това е един много важен документ, който трябва да се актуализира предвид бурните промени, които настъпват в стратегическата среда. Тази стратегия обхваща широк кръг области – отбрана, икономика, финансовата стабилност на страната, защита на критичната инфраструктура и т.н. „Тази стратегия е може би основополагащия документ за една бързоразвиваща се страна, която е член на ЕС. Това показва, че народните представители сме обърнали сериозно внимание на външната и вътрешната сигурност, което засяга териториалната цялост на страната, суверенитета, конституционноустановения правов ред, така и човешката сигурност, защита на свободата и достойнството, благосъстоянието на гражданите. Най-важното е, че това е един документ, който изисква и нашето участие в голямото европейско семейство и най-вече в НАТО!”, обобщи народният представител от ДПС.

„Какви ще бъдат реалните резултати от него?”, попита водещата Клара Маринова. Събеседникът й отговори, че този документ разяснява средата за сигурност в България, дефинира рисковете и заплахите пред сигурността, както и подходите и средствата необходими за тяхното неутрализиране. Това ще стане с нашите партньорски организации и съседни страни.

„Прави впечатление, че много сложен, много напрегнат, изпълнен с доста хаос стана светът напоследък. В доста сложен и много напрегнат свят живеем. На какво се дължи това? Как ние и българската държава да се ориентираме в цялото това напрежение?”, попита водещата Клара Маринова. Събеседникът й отговори, че наистина след Втората световна война светът доста се е променил, а в момента демокрацията започва да изпитва затруднения, тя започва да отстъпва пред популизма и национализмите. „Може би политиците трябва да си зададем въпроса какво ние трябва да направим, как трябва да подходим спрямо гражданите, за да служи всичко, което ние правим, на обществения интерес и на гражданите!”, заключи народният представител от ДПС.

Организираният от ДПС семинар посветен на участието на гражданите в управлението.

Джейхан Ибрямов обясни, че са били обсъдени две актуални теми. Едната е за съвместното управление на общинско ниво заедно с гражданите, тоест гражданите да бъдат не само субекти, но и съсубекти на управлението. Той продължи, че когато се стигне до взаимодействие на държавата с всички граждански организации и неправителствения сектор, тогава вече можем да говорим за адекватно управление, което се вслушва в гласа на гражданите, в обществения интерес. Тогава вече можем да говорим за истинска, а не за бутафорна стабилност.

„Смятате ли, че наистина в момента централното управление е дорасло за едно споделено, национално управление?”, попита водещата Клара Маринова. Джейхан Ибрямов отговори, че на този етап това не е така. Той продължи, че през септември миналата година ДПС е призовало за общ диалог за управление на страната, за да се търси консенсус по различни политически въпроси. Това обаче не се е случило.

Може ли в момента ДПС да управлява заедно с ГЕРБ, но без националистите?

„Вие сте готови да управлявате със сегашното управляващо мнозинство, но без „Обединени патриоти”. Смятате ли, че ГЕРБ е в състояние да се откаже от тях и да привлече вас в управлението?”, попита водещата Клара Маринова. Джейхан Ибрямов отговори, че ДПС е една сериозна партия, която винаги се готви за избори. „А колкото до това дали сме готови да управляваме със сегашната власт, мисля че, ако ГЕРБ се бяха вслушали в нашия глас в началото, когато се формираше този погрешен модел на коалиционно управление, че системните партии трябва да положат усилия да генерират общ модел, да дадат нова визия за управление на държавата предвид предстоящото председателство на страната на Съвета на ЕС, нещата щяха да стоят по друг начин. Нямаше да има такива скандали, нямаше да има гафове, нямаше да има „проба-грешка”! Мога да кажа, че управлението се самосвяла даже!”, категоричен бе народният представител от ДПС.

„Но тук нещата опират и до идейната основа на властта. ГЕРБ са дясна партия, вие сте либерална партия, вие сте повече центристка партия. Смятате ли, че имате идейната основа с ГЕРБ, за да управлявате заедно? Освен това вашият електорат е електорат на по-бедните хора, на хората на наемния труд. Смятате ли, че те могат да приемат едно управление с представители на едрия и средния бизнес, каквато е ГЕРБ?”, попита водещата Клара Маринова. Събеседникът й отговори, че според него избирателят на ДПС не е толкова ясно профилиран, а движението се бори за гласа на всеки един български гражданин. Той попита как може ДПС да управлява с формация като ГЕРБ, която в момента дава възможност на популистите и националистите да участват пряко в изпълнителната власт. „По този начин те им дават възможност да прокарват техните си решения, да надават вой, да заплашват журналисти, да наричат евродепутати по различен начин. Когато те си вземат поука и ги демонтират и изхвърлят от властта, защото са вредни, тогава може да се седне на една маса и да се разговаря за визията, за консенсус по политически въпроси!”, категоричен бе народният представител от ДПС.

„Вие изрично подчертавате, че можете да споделите властта без предсрочни парламентарни избори. Опозиционната партия БСП иска да се организират предсрочни парламентарни избори. Кой е пътят към споделената власт, по-лесният, по-реалният път – без избори или с избори?”, попита водещата Клара Маринова. Джейхан Ибрямов заяви, че във властта винаги се влиза след избори.

Сделката за ЧЕЗ.

   Джейхан Ибрямов беше категоричен, че поведението на управляващите е абсолютно неадекватно. Вземат се прибързани решения, а всичко това предизвиква сътресения в обществото. Той продължи, че именно националистите първи са повдигнали глас за връщането на държавното участие в дружеството, което е напълно погрешно.

   „Вчера гласувахте и временна анкетна комисия на Народното събрание за проучване на случая около сделката с ЧЕЗ. Смятате ли, че наистина една такава комисия ще доведе до нещо? Нали знаете българската приказка – за да не стане една работа – вкарай я в комисия? Толкова много са неяснотите около сделката, че аз съм убедена, че самите вие, народните представители, не сте наясно там какво се случва!”, попита водещата Клара Маринова. Джейхан Ибрямов отговори, че на първо място трябва да се изясни въпроса има ли продажба или не. Оттук възникват три огромни въпроса. Първият е може ли и трябва ли държавата да се намесва в два частни субекта? Отговорът според народния представител категорично е отрицателен. Следващият въпрос е трябвало ли е да се продава контролния пакет от тези 33%? Тук вече въпросът е дискусионен. Последният въпрос е дали правителството има право да връща собствеността си? Според ДПС отговорът тук категорично е не. „Виждаме два пъти не и един дискусионен въпрос. Както и да смятаме, ако държавата се намесва в сделката на две частни компании, какъв отзвук ние даваме на всички тези сериозни инвеститори, които желаят да инвестират в България? Дори и на сериозните компании в България, които сключват сделки. Ако ще връщаме времето назад – хайде да върнем към „Нефтохим”, „Кремиковци” и т.н. Възникват много въпроси и затова говорим за неадекватните решения, които взема това управление. Не можеш да се поддаваш на натиска на малкия си коалиционен партньор, защото така на тях им е скимнало, да вземаш решения и после да се чудиш как да излизаш от тях!”, завърши Джейхан Ибрямов разговора си с Клара Маринова в ефира на „Радио К2” от 15 март 2018 г.

ДПС настоя да се създадат реални условия за изучаване на майчин език в училищата

Кметовете на ДПС и народният представител от кърджалийска област Ерол Мехмед настояха да се създадат реални условия за изучаване на турския като майчин език в училищата. Това се случи на среща с министъра на образованието Красимир Вълчев, иницииран от народния представител. От администрацията на Хасан Азис, зам.-председател на ДПС и кмет на Кърджали, съобщиха, че основният въпрос, който с колегите му са поставили, е за създаване на реални условия, за да стане ефективно изучаването на турския като майчин език в училище. Те са изразили своето безпокойство от негативните тенденции за драстичното намаляване на изучаващите езика през последните 25 г. Една от причините е в законовите уредби, приети през годините. 

През 1992-1993г. турски език в страната са изучавали 114 000 деца, а днес броят на учениците е паднал до 6000. Проблемите с изучаването на турски език не са само в област Кърджали, те касаят цялата страна, е посочил по време на разговорите Хасан Азис. Кметовете настояли за ясно фиксиране на броя на часовете по майчин език, които да бъдат определени нормативно. Те поискали в училищата да се назначат достатъчно преподаватели по турски език, както и да се отпечатат нови учебници, тъй като последните издадени са през далечната 1992г.

Акцент в разговорите е било и възстановяването на длъжността експерт по турски майчин език в Регионалното управление на образованието/РУО/. Този въпрос беше отправен към министър Вълчев и при посещението в Кърджали преди година. На срещата е дискутирана необходимостта от актуализиране на учебната програма в професионалните гимназии, която да бъде съобразена с нуждите на местния бизнес. По този проблем предстои среща със зам.-министъра на образованието и науката Таня Михайлова.

(БГНЕС, 14.03.2018)

Евродепутатът: Илхан Кючюк: Новата обща рамка ще направи услугите на „Европас“ по-лесни за ползване

Благодаря г-н Председател,

Г-жо Комисар,

Уважаеми колеги,

Бих желал да поздравя докладчиците и да благодаря на колегите за техния принос към това важно досие.

Убеден съм, че успяхме да гарантираме, че новата обща рамка ще направи услугите на „Европас“ по-лесни за ползване и ще ги адаптира към нуждите и очакванията както на потребителите, така и на доставчиците. Освен това, преразгледаните услуги „Европас“ следва да бъдат по-добре интегрирани към дигиталното развитие, което е от съществено значение за нашето технологично ориентирано общество. В допълнение, трябва да се подобри достъпът до „Европас“ за възрастните хора и хората с увреждания, за да се улесни и насърчи тяхното участие на пазара на труда и в обществото като цяло.

Една от основните цели на нашата група бе да се подобри значително разбирането за придобити умения не само във формална, но и в неформална среда чрез практически опит, включително мобилност. Начинът на преподаване и учение непрекъснато се развива и трябва да гарантираме, че службите на „Европас“ признават тези развития.

Велислава Кръстева: Прогнозата за "Борисов 3" -нищо ново под Слънцето*

Отговорността на всяко еднолично управление в крайна сметка остава еднолична

Срещата на ЕНП и Комитета на регионите от края на миналата седмица в София удивително приличаше на старт на предизборна кампания. И със сигурност беше точно така. Но не онази, обявената за след година и кусур, а на предизборната кампания за предсрочните парламентарни избори.
Насърчителното потупване по рамото и суперлативите погалиха ушите на елита на ГЕРБ и ги изпълниха с надежда. Борисов, видимо доволен, получи най-щедрите похвали от европейските си колеги.
Няма no-добър шеф от Борисов,

отсече Дол и си навлече гнева на социалистите. Завиждат, побърза французинънт да пресече мераците им да го критикуват.

Европейската десница сякаш се беше изсипала в НДК не за да си подреди къщичката за следващия проектен период, а за да отработи предизборната кампания на своята сестринска партия ГЕРБ. Възможно ли е да знаят нещо, което на широката публика все още е неизвестно. Напълно.

Партията-държава или власт на апарата

Идейните принципи нямат никакво значение за ГЕРБ, когато става дума за власт. Така функционира тази партия и на организационно и на политическо равнище. Затова и няма особени шансове да просъществува в опозиция. Партийните структурите са изградени и органично свързани с държавните и общински структури. В ГЕРБ, повече от всяка друга партия, може да се изрисува родословното дърво на произволен активист, чрез общински и държавни позиции в администрацията. Съпрузи и съпруги, братя и сестри, майки, бащи, баби, кумове, братовчеди, лели, чичовци, деца, внуци, снахи и пр.
Впрочем, сигналите за нарастващата еманципация на структурите са все по-отчетливи.

Kакто и въпросът кой всъщност им дърпа конците.

Борисов е по големите неща - международното положение, лидерските срещи на високо равнище и други, далечни на редовия активист дейности. Докато заместникът му Цветанов е човекът за връзка и всичко останало.
За сметка на това програмата за управление, по-точно липсата на такава, както и реализирането на управленска визия, нямат никакво значение. Властта на всяка цена и с компромис, какъвто се налага. По тази формула Борисов реализира вече трети управленски, непълен мандат. И именно непълнотата е доказателството, че ако и формулата да сработва при сглобяването на мнозинства, тя не дава резултати, изразени в качество на властта и успешни политики. Което в крайна сметка са единствените обективни критерии за оценка на едно управление.


Освен това всяка следваща формула е все по-афиф.
Овластяването на националистите беше отчаян и твърде рискован ход за ГЕРБ. Борисов не желае да разпределя власт и това е ноторно известен факт. Концепцията, че по-добре е с тройна коалиция от националистически партии, отколкото широка от системни партии, обслужи инктинкта за самосъхранение на партията-държава. Никой с никого и нищо не смята да споделя. Камо ли власт.


Да, да, обаче - не.
Нито формулата беше зададена от избирателите, както се опитват да внушат от ГЕРБ в своя защита, нито националистите са някакви безобидни местни тарикатчета, които няма да посегнат към реалната власт, а само ще папкат и ще слушкат. И най-същественото - отговорността на всяко еднолично управление в края на краищата остава еднолична.
Генераторът на скандали Валери Симеонов прилича повече на бомба с часовнитов механизъм, отколкото на хлапак, който папка и слушка, докато порастне.
Всъщност преди година Симеонов напомняше на смешния герой от романа на Ал. Носов "Незнайко в Слънчевия град". Днес обаче недоразумението Симеонов пораста до проблем лично на Борисов, на правителството, мнозинството, вътрешната политика и българската дипломация. В Европа, на Запад, и на Изток. И ако Борисов е залагал, издигайки го до вицепремиер да постигне две неща - хем да го държи близо и под контрол, хем да по този начин да минимизира шумовете в системата, то не му се получават и двете. Както се казва - един Валери се оказа достатъчен да създаде такива проблеми, дето Волен Сидеров и Каракачанов, барабар с членската си маса не могат.
Скандалите, генерирани от Вицето обаче далеч не изчерпват цялата номенклатура на скандала, която съпътства трудното съществуване на кабинетът Борисов 3. Състояние, в което дори и при желание, нито могат да се направят така необходимите реформи, нито да се създаде необходимото доверие в обществото за провеждането им.


Хората просто не вярват на нищо от това, което им се казва.
Още по-малко на мантрата "коалицията е стабилна".
Класическото определение за революционна ситуация е натиск отдолу, немощ отгоре. Това, разбира се е свободна перифраза. Та, въпросът, който постави отминалата седмица е дали, дори не толкова дали, а кога ще има предсрочни избори, тъй като са налице и двете обстоятелства.
Протести въобще, по всякакви поводи има около 40-45 само от началото на годината. За Пирин, за кварталните градинки в "Младост", за лъвчетата, за тунел "Петрохан" срещу Истанбулската конвенция, за Истанбулската конвенция, на надзирателите в затворите, на полицаите, на работещите в детските градини, срещу работещите в детските градини, срещу насилието, за разширяване на законната отбрана, срещу сделката ЧЕЗ, срещу цените на тока, за лечението на онкоболни... Общото кратно между тях е усещането за неспособност на управлението да се справи с това да води държавата.

И, разбира се, липса на справедливост.

Скандалите, които продуцира управляващата коалиция създават от една страна перфектната среда за опозицията, от друга страна са тест за способността на лидерите да реализират стратегически цели, като политическата алтернатива, например.
БСП и нейният лидер Корнелия Нинова пък така и не разбраха, че вълната не може да бъде статично положение. Отварянето на безброй фронтове, в името на "вълната" - на недоволство от ГЕРБ, на недоволство от червените олигарси, на недоволство от начина на живот, на недоволство от истанбулската конвенция, на недоволство от самото недоволство, се превърна в основната характеристика на лидерството на войнствената Нинова. Стратегическите ходове трудно могат да бъдат провидени в пушилката на фронта. За сметка на лидера си, висшето командване на партията изглежда все по-демотивирано и подистанцирано от своя пълководец.

Тя е на кон, обаче...
Структурите на БСП са подвластни на местни влияния и тежнения, продиктувани от междуличностни и биографични връзки, икономически интереси и трудна връзка с централното ръководство. Представителите на БСП в местната власт лесно влизат във взаимодействия с ГЕРБ, разбира се по икономически причини. Уравнението е просто - с пламенни декларации от трибуната на Народното събрание община не се храни, казват те. И като резултат от всичко това Нинова изглежда все по-самотна и по-самотна. Което в крайна сметка прави трудна за припознаване алтернативата за държавата в нейно лице, тъй като добрите намерения са ОК, но съвсем не са достатъчни.
Единственият липсващ от сцената е визията, проектът за следващите години. Отговорът на въпроса "Накъде?".
Това, което направи ДПС - да постави този въпрос на дневен ред за дебат, беше разчетено като заявка за управление. И да, и не. Защото няма как да стигнеш някъде, ако не си разбрал това къде е. А отговорността за формулирането на целта е именно на политическите партии с биография и визия. А не на случайно и временно пребиваващите.
Впрочем, тържественото събитие на ЕНП от края на миналата седмица създаде интересна асоциация с една друга, минала история.
Тогава, през 2001-ва година, ЕНП дойде в София за първи път. Тогавашният лидер на ЕНП Хосе Мария Аснар прегърна премиерът и лидер на СДС Иван Костов на сцената на НДК с думите "Амиго, Иване" и допълни "Говорейки за България и нейното бъдеще, говорим за Иван Костов и СДС!".
Два месеца по-късно СДС на Иван Костов претърпя катастрофично поражение на изборите и цялата власт, концентрирана в ръцете му, рухна като къща от карти.
В изборната нощ, в коридорите на НДК повяхнаха надеждите за парламентарно участие и на един друг, малък политически проект, като стайно разстение, извадено на произвола на яркото слънце и буйния политически вятър - коалицията ВМРО-Гергьовден, с лице - Слави Трифонов.

-------

*Каквото е било, пак ще бъде, и каквото се е правило, пак ще се прави – няма нищо ново под Слънцето.  (Еклесиаст 1,9)

(в. Труд,15.03.2018 г.)

 

Неджми Али: Подкрепа за приемане на еврото в страните извън еврозоната

Трябва да се предложат амбициозни реформи в управлението на еврозоната, включително въвеждането на специален инструмент за подкрепа на приемането на еврото от страна на държавите извън еврозоната, които са се ангажирали с този процес. Също така е важно и еволюирането на Европейския механизъм за стабилност към Европейски валутен фонд.


Това заяви евродепутатът от Алианса на либералите и демократите Неджми Али по време на пленарно заседание в Страсбург нa 13 март, с акцент годишния обзор на икономическия растеж за 2018 година в контекста на Европейския семестър за координиране на икономическата политика.


Българският евродепутат посочи, че е необходимо да се заложи на реално взаимодействие между бюджетната и парична политика на Европейския съюз, с цел стимулиране на икономическия растеж и създаването на работни места, както и за съживяване на инвестициите.


„Публичните и частните инвестиции в инфраструктура, научноизследователска и развойна дейност, иновации и образование следва да бъдат насърчавани, за постигане целите на бюджетната политика, политиката на растеж и заетостта. Най-ефективно тези цели биха могли да бъдат постигнати чрез прилагане на силна и добре обезпечена Кохезионна политика. Имайки предвид ситуацията с работните места за младите хора в ЕС, трябва да подчертаем значението на прилагането на Инициативата за младежка заетост”, допълни Неджми Али.

Изказване на Искра Михайлова относно Реформата на Европейската система за собствени ресурси - следващата Многогодишна финансова рамка: изготвяне на парламентарно становище по МФФ след - 2020

"Поздравявам авторите на докладите за това, че те успяха да подготвят Европейския парламент с навременна позиция, за да можем да влезем в преговори и със Съвета и да подкрепим Европейската комисия в очакваното предложение за МФР. Изключително важно е, че в тези доклади се обръща внимание на необходимостта от достигане на елемента добавена стойност от инвестициите на Европейския бюджет  на Европейската финансова рамка. Допълняемостта и комбинирането на финансовите линии могат да доведат до по-висока ефективност и биха дали възможност за гъвкавост в бъдещото прилагане на финансовата рамка. Подчертавам, че тази гъвкавост може да бъде постигната и с привличането на допълнителни частни ресурси и комбинацията между публични и частни ресурси в бъдеще. Ясната връзка между Европейския семестър и Финансовата рамка на Еврпейския съюз биха дали баланса необходим за бъдещото изпълнение."

Изказването на Искра Михайлова, председател на Комисията по регионално развитие в Европейския парламент в Страсбург

  Искра Михайлова изрази  становище от името на комисията по регионално развитие относно Европейския сместър за икономика и координация по политики: заетост и социални въпроси в проведеното годишно изследване през 2018г. за растеж.

"Комисията по регионално развитие в своето становище приветства факта, че съществува положителна динамика, която да благоприятства продължаването на възстановяването чрез икономически растеж, социално сближаване, структурни реформи и териоториално сближаване. Приветстваме по-доброто фокусиране на специфичните за всички държави препоръки като изразяваме загриженост по отношение на неравномерната степен на изпълнението им в държавите членки. Подчертаваме важната роля на полтиката за сближаване в процеса на възстановяване, тъй като тя е основната инвестиционна политика в Европа като считам, че взаимодействието й с Европейския семестър следва да бъде подобрено, за да се увеличи допълнителния мултипликационен ефект на инвестициите за сближаване и техния принос за устойчив растеж. Необходимо е взаимно допълване и синергия между кохезионните фондове, фонда за стратегически инвестиции и останалите инструменти и програми на Общността, което ще допринесе за насърчаване на инвестициите. Подчертаваме и ролята на програмата за подкрепа на структурните реформи."

Неджми Али: Следващата МФР трябва приоритетно да подкрепя ОСП и Кохезионната политика

Следващата Многогодишна финансова рамка (МФР) на Европейския съюз да бъде включена в една по-мащабна стратегия. Подобна дългосрочна визия трябва да изразява общите стратегически насоки на развитие на Съюза за следващото десетилетие.

Това обяви евродепутатът от Алианса на либералите и демократите Неджми Али по време на пленарна сесия в Страсбург на 13 март. В Европарламента на дневен ред бе дебатът за следващата Многогодишна финансова рамка на ЕС, който засегна и реформирането на системата на собствените ресурси на Съюза. Българският евродепутат бе докладчик от АЛДЕ на Комисията по бюджетен контрол към Комисията по бюджети за тези две досиета.

„Многогодишната финансова рамка трансформира политическите приоритети на ЕС в бюджетни средства. Политиките на ЕС се изпълняват чрез набор от програми и от тази гледна точка, МФР не е бюджет за седем години, а по-скоро е осигуряване на финансиране, насочено към постигането на основните цели на Съюза. Финансовата рамка следва приоритетно да подкрепя Общата политика в областта на селското стопанство и Кохезионната политика, намалявайки различията между държавите-членки, както и нововъзникващите политически области, свързани със сигурността и миграцията”, посочи Неджми Али.

Според българския евродепутат, системата за финансиране на бюджета на ЕС следва да бъде реформирана въз основа на препоръките на Групата на високо равнище за собствените ресурси. Ресурсите следва да се изразходват по-ефикасно и ефективно, с цел да създадат по-висока европейска добавена стойност.

„За реализиране на целите за по-силна и амбициозна Европа в бързо променящата се политическа среда, трябва да увеличим тавана за разходите по МФР, да насърчим използването на механизмите за гъвкавост и специалните инструменти, както и да опростим бюджетната система на ЕС”, добави българският евродепутат от групата на АЛДЕ.

Рамадан Аталай:Ако в правителството бяха подготвени за продажбата на ЧЕЗ, тези скандали щяха да бъдат предотвратени

В политиката винаги се казва, че случайността помага на подготвения. И ако в правителството бяха подготвени за тази продажба на ЧЕЗ, сигурен съм, че тези скандали нямаше така да бъдат продуцирани. Така обобщи скандалите около сделката за ЧЕЗ депутатът от ДПС Рамадан Аталай в "Беновска пита".
"Случайно да си спомняте, че когато ЕОN си продаде предприятието на "Енерго Про", някъде в страната да имаше тогава протести? И тогава ли не се е знаело как и по какъв начин ЕОN продава акциите си", припомни Аталай.

Той изтъкна, че проблемът е "неадекватното поведение на премиера и на всички по веригата", след като всички разузнавателни институции обявиха, че са знаели за готвената продажба.

"За мен щом като ДАНС, ДАР и всички други институции в държавата знаят - те казаха, че са проследили информацията, че от 2015 г. е подготвено това. И какво правим? Защо трябваше някой да излезе и да пита "държавата ще вземе ли участие".

Значи държавата знае, и така стигаме до едноличното решение на министър-председателя, поискал оставката на министъра на енергетиката. Това беше искрицата, от която започна да се създава недоверие в търговските взаимоотношения между двете фирми", припомни хронологията Рамадан Аталай.

Експертът бе категоричен, че "държавата няма никаква работа в нито едно от дружествата, но тя трябваше да бъде наясно как протича продажбата на едно предприятие, което доставя услуги на 3 млн. жители", посочи Рамадан Аталай.

Той изрази опасенията си, че е налице тенденция на напускане на страната от стратегически инвеститори, какъвто е ЧЕЗ: "Проблемът тук не е на кого ЧЕЗ продава бизнеса си, а защо чуждият бизнес и инвеститорите напускат България", каза Рамадан Аталай.

Той категорично подкрепи енергийния министър Теменужка Петкова, която обяви за балансиран и компетентен министър. Рамадан Аталай намекна, че в атаката срещу нея прозират и работодатели, прицелени в заемане на позиции в енергетиката, за да си гарантират евтин ток.

"Работодателите бяха против министър Теменужка Петкова, те подтикваха една част от ГЕРБ да искат оставката на госпожа Теменужка Петкова, защото опитват да се настанят в енергетиката, за да получават по-евтин ток отколкото в момента", каза Аталай.

Неджми Али: Бюджетът на Европейския парламент е реалистичен, увеличението с 3,9% е обосновано


Бюджетът на Европейския парламент за 2019 г. е реалистичен. Докладът за проекта е структуриран добре като покрива общата рамка на бюджета на Европейския парламент за следващата година, както и обосновката на предложеното финансиране.

Тази оценка даде евродепутатът от Алианса на либералите и демократите Неджми Али по време на заседание на Комисията по бюджети на ЕП в Брюксел. По време на него бе обсъден проектодоклад за Оценка на приходната и разходната част на бюджета на Парламента за финансовата 2019 година. Неджми Али бе в качеството си на докладчик от АЛДЕ.

„Докладът е широкообхватен и представя необходимата информация, свързана с предстоящи през 2019 година събития, които същевременно са и много специфични - очакваните избори за Европейски парламент и процесът за напускане на Великобритания (Брекзит), както и тяхното влияние върху финансите на Парламента.

Като се има предвид, че голяма част от бюджета са разходи, които подлежат на индексация, предложеното увеличение съответства на ускоряващия се икономически растеж на ЕС и свързаната с това инфлация. Предложеният проектобюджет на ЕП за 2019 г. представлява най-ниския дял от Функция V от началото на настоящата Многогодишна финансова рамка, като се задържа постоянно под нивата от 20% от общите административни разходи на Съюза”, посочи Неджми Али.

Той допълни, че предложеното увеличение от 3.9% в сравнение с текущата бюджетна година е обосновано в доклада. „Освен това можем да вземем предвид още едно обстоятелство - ако сравним годишния темп на увеличение на бюджета на ЕП през последните пет години с увеличението на общите средства във Функция V, бихме стигнали до извода, че увеличението на бюджета на ЕП е в значително по-умерена степен”, добави българският евродепутат.

Той приветства предложението за засилване на диалога между Европейския парламент и националните парламенти по отношение на прозрачността, по-доброто възприемане ролята на законодателния процес от страна на европейските граждани в държавите-членки и в контекста на предстоящите избори за Европейски парламент.

Участие на председателя на ДПС Мустафа Карадайъ в 'Панорама" (видео)

 Оценката ни към това правителство сме я дали още от първия ден, не само заради участието на националистите във властта. Това е правителство на пробите и грешките - каза в студиото на "Панорама" лидерът на ДПС Мустафа Карадайъ. По думите му, само през последните два месеца виждаме скандал след гаф и гаф след скандал. За нас е по-важно, когато си на власт, какво ще се прави с властта. Нужно е да има ясна програма на база ясна ценностна платформа.

Мустафа Карадайъ:Аритметичните мнозинства виждаме, че не вършат работа. През последните 8 години и половина има 7 правителства - 4 редовни и 3 служебни кабинета, които не успяха да направят нужните реформи в различни сектори, като например образование, здравеопазване, включително демографската криза, да се подобрят условията на бизнес средата. За нас е важно да има мнозинство на база ценности с ясна програма, познавайки ясно проблемите в обществото. Ние готвим такава програма и се готвим за управление.

footerimage21

alde party logoalde party manifesto

АЛДЕ
Либерален интернационал
Либсен
Европейски парламент
ЕС

Този уебсайт използва „бисквитки“ (cookies), за да анализира трафика и да персонализира съдържанието, което Ви предлага. Политика за поверителност