Хасан Адемов: 16 000 души повярваха, че ще падне таванът на пенсиите, и изгубиха по над 32 хил. лв.

- Г-н Адемов, как приемате разбирателството между правителството и синдикатите да се отмени падането на тавана върху пенсиите и той да остане реално завинаги?
- Съвсем нормално е правителството и синдикатите да преговарят на тема промяна в заплатите на държавните служители. Ако форматът на бипарти тен диалог - синдикати и правителство, позволява договарянето натакъв въпрос, съвсем изненадващо в последния момент идва другата идея да се продължи съществуването на тавана върху пенсиите. Такъв въпрос е редно да се обсъди в трипартитен арормат с участието и на работодателите.
Според сега действащото законодателство, което е прието през 2015 г. от правителството "Борисов 2", от 1 януари 2019 г. трябва да отпадне таванът за новоотпуснатите пенсии. От 1 юли 2019 г. максималният размер на старите пенсии трябва да бъде 40 % от максималния осигурителен доход. А максималният осигурителен доход в 3-годишната бюджетна прогноза в програмата на правителството, в предизборните обещания на управляващите е 2600 лв. И не е ясно откъде се появи, след какво публично обсъждане увеличението му на 3000 лв. И защо точно 3000 лв,. а не примерно десеткратният размер на минималната работна заплата?
Когато в предизборната кампания обещаеш, че няма да променяш данъци и осигуровки, и в следващия момент, дали под натиск, или с някакви други неясни аргументи вдигаш максималния осигурителен доход, това означава, че си излъгал избирателите, които са гласували заради този елемент от социалното осигуряване и твоите предизборни обещания. А това са високодоходните групи, които са десни като профил избиратели. И това за мен е абсолютен автогол, защото управляващите изневеряват на своите избиратели. Докато синдикатите с този си ход решават проблема на пенсионери, ограничени от тавана - като миньори, служители в сектор сигурност, в което няма нищо изненадващо.
Но на практика никой не се интересува какво може да се случи в следващите 20 или 30 години с тези, които сега стартират осигурителния си път. Това е промяна, която нанася изключително тежък удар върху пенсионната система. А няма осигурителна система, която да може да функционира нормално без доверие. Искам дебело да подчертая,че падането на тавана интересува ограничен кръг хора, има много други по-важни пробойни в пенсионната система.
- Имате ли представа колко души са чакали падането на тавана и не са се пенсионирали и които сега ще го направят отново ограничени?
- Това са около 16 000 човека, които 2015 г. са повярвали на законодателството и са отложили своето пенсиониране. И за три години те са загубили на практика повече от 32 хил. лв., защото не са получавали максималния размер на пенсиите от 910 лв. Какво им казваме на тези хора? Казваме им да не вярват на тази система.
По този начин се демотивират и младите хора, които сега започват да се осигуряват. Как ще ги накараме да го правят върху реалния осигурителен доход, след като едно политическо решение, взето на тъмно, без обществено обсъждане, без необходимите актюер ски разчети на практика разбива на пух и прах надеждите на хората, които са искали да има адекватност между осигурителния принос и размера на пенсията? Това е сериозен проблем, защото ограничени от тавана са 65 хил. души, а сегашното предложение за максимален размер на пенсиите от 1200 лв. решава проблема на около 40 хил. пенсионери. Т.е. 24 хил. души ще останат над тавана от 1200 лв.
Аргументите, които изтъква министърът на финансите, са, че има проблеми във о^юрмулата за изчисляване размера на пенсиите, че преди 2000 г. не е имало регистър на осигурените, както и максимален осигурителен доход. Само че тези аргументи бяха абсолютно същите и 2015 г., когато той беше финансов министър и бе приет сегашният вид на пенсионната система. Кое налага сега промяна в параметрите?
Параметрична реформа се прави, след като се явиш на избори, защитаваш тези позиции, получаваш доверието на избирателя и реформираш системата. Рязката промяна на параметрите на пенсионната система води до срив на доверието и за голямо съжаление, това, което ни се предлага сега, постига точно този ефект.
- Този срив на доверието как ще се отрази на пенсионната система според вас? Възможно ли е да доведе до това много хора да решат, че ще се осигуряват на минималната заплата и въобще няма да разчитат на пенсионната система в бъдеще?
- След като политически решения променят едни предварително зададени параметри в пенсионната система, след като политически решения не се съобразяват с експертизата, по-добре е като че ли да няма максимален осигурителен доход. Или той да е 10-кратният размер на минималната работна заплата, както беше в началото. Тоест да стане не 3000, а
5600 лв. от следващата година
Когато един човек започне своя осигурителен път, той сключва обществен договор със системата. И на базата на този договор той трябва да има предвидимост при какви условия ще се пенсионира. Непрекъснатата промяна на условията е това, което води до срива на доверието. И за голямо съжаление, може да направи така, че младите хора да не се осигуряват върху реалните си доходи, защото не вярват, че ще получат пенсия, адекватна на осигурителния им принос. Освен това има и следната алтернатива. След като минималната пенсия се определя всяка година с бюджета на общественото осигуряване и всички тези решения за максималния осигурителен доход и тавана на пенсиите се вземат политически, не е ли по-добре да помислим дали и максималният размер на пенсиите да се определя всяка година в хода на бюджетната процедура. И двете решения са политически. Но ако се стигне до подобни решения това да е заложено в предизборните платформи, в програмата за управление, нека преди това се потърси доверието на избирателя и на негова база да се правят тези промени.
- Тоест обвинявате управляващите, че постъпват нечестно с избирателите си?
- Не просто нечестно. Това, което предлагат, накърнява усещането за справедливост. Една голяма група хора остават излъгани, че таванът ще падне. В последния момент в движение променяш правилата на играта поне за една трета от правоимащите. Значи, когато събираш осигурителните вноски, им казваш да се осигуряват върху реалните доходи.
Когато обаче дойде време да плащаш, им казваш, че сега ще направиш нова реформа и ще предложиш различен модел.
Дискусията за тавана е сложна и многопластова. Самият факт, че досегашното законодателство позволява да се появят нетрадиционни за България размери на пенсии от над 19 хил. лв. при падане на тавана, означава, че ние все още като общество и като управляващи не сме готови да бъдем различно богати. Очевидно се съгласяваме да бъдем еднакво бедни, а не различно богати
За мен е изключително странно дясно правителство, за каквото се обявяват управляващите, да налага уравни ловка. И нещо друго -ограничението на тежестта на година стаж на 1,2 плюс тавана, който се поставя на индивидуалния коефициент, означава, че се налагат две ограничения. Защо тогава един човек да работи
—~—- след навършване на условията за пенсиониране с надежда да получи по-висока пенсия? При сегашната ситуация на пазара на труда и невъзможността на фирмите да намерят достатъчно работници пенсионирането на една голяма група от повече от 90 000 души на година ще доведе до допълнителни проблеми на пазара на труда. Това противоречи и на европейската тенденция хората да са стимулирани да работят повече.
- На колко души ще им се вдигнат осигуровките заради новия максимален осигурителен доход?
- Според данни на НАП
148 хил- българи вземат над 2600 лв, на месец, а 38 хил. - между 2600 и 3000 лева. Тоест в системата догодина по предложението на Министерството на финансите тези 148 хил. ще плащат допълнително осигурителни вноски върху нови 400 лв.
- ДПС искаше да предложи увеличение на пенсиите от 1 април. Ще го направите ли?
- В хода на бюджетната процедура ще предложим преизчислението да се извърши от 1 април, не от 1 юли. Първо нарастват цените на енергоносителите и на стоките от първа необходимост, някои драстично поскъпват. А пенсионерите, които нямат право на енергийни помощи, на практика няма да могат да покрият своите разходи с индексиране от 1 юли.
Преизчисление на пенсиите от 1 април предполага една допълнителна възможност в края на зимния период тези хора да покрият поне част от увеличените си разходи. Като алтернатива обмисляме да предложим и разделяне на увеличението на пенсиите с 5,7%, като първата половина от него да бъде от 1 януари 2019 г., а другата половина от 1 юли.
- Дори в правителството се появиха спорове за квотите за назначаване на инвалиди във фирмите. Вие подкрепяте ли ги, при положение че остана защитата от уволнение на хората с увреждания?
- Това, което е предвидено в окончателния вариант на Министерския съвет, е да бъде запазена защитата от уволнение на хората с увреждания, противно на желанията на работодателите. От друга страна, квотите според мен са тръгване отзад напред. Преди да решим други проблеми с достъпа до образование, с ресурсните учители, с квалификацията на хората с увреждания, какъв е смисълът от квоти, ако тези хора не могат да стигнат до работните си места. ако нямат квалификация и умения, ако бизнесът няма възможност да адаптира работни места. Притеснението е, че работодателите, ако не наемат хора с увреждания, ще трябва да плащат своеобразна глоба в размер на 30% от минималната заплата. Но има и алтернатива. Ако бюрото по труда не им предложи хора или производството не позволява назначаването на хора с увреждания, фирмите да изкупуват стоки и услуги от социалните предприятия на хората с увреждания, за да компенсират липсата на такива хора във фирмите си. Надявам се в комисията да имаме сериозна дискусия по този проблем и да приемем балансирани решения.
- Вие сте лекар, как приемате предложението на здравния министър Кирил Ананиев за промени в здравнооси гурителния модел?
- Поздравления за куража да внесе модели за промяна. Но аз лично не съм убеден, че ще се стигне до някакво решение. Още повече че е възможен и трети, и четвърти модел според министър Ананиев. Какво означава да се търси ниво на съгласие? Ти си изготвил моделите и тръгваш да търсиш съгласие. Не смятам, че това е пътят, защото такова съгласие просто няма как да бъде постигнато и първите реакции на заинтересованите страни показват това. Няма как тези нови модели да влязат от2020 г. През следващата година на два пъти ще има избори - европейски и местни, а в година на избори управляващите са доказали, че трудно могат да приложат непопулярни решения. А и в двата модела, предложени от министър Ананиев, има непопулярни мерки. Що се отнася до позицията на ДПС, многократно сме заявявали, че
НЗОК трябва да бъде поставена в условията на конкуренция
Ние сме за модела на демонополизация и конкуренция както между финансиращите органи, така и между лечебните заведения за това да привлекат финансов ресурс.
- ДПС ще подкрепи ли вота на недоверие, внесен от социалистите?
- Да, ще го подкрепим, защото в този парламент сме опозиционна партия. Но не само затова. Макар и с различни от мотивите на социалистите, ще защитим позицията си. Сегашната система въпреки наливането всяка година на 300-400 млн. лв., не води до подобряване на здравните показатели. Всяка една система на здравеопазване трябва да има поставени здравни цели и да бъдат очертани измерими показатели - обща смъртност, детска смъртност, продължителност на живота. По тези критерии ние сме на едно от последните места в ЕС, което означава, че с наливането само на пари трудно могат да бъдат направени структурни промени. А системата има нужда от такива, за да може финансовият ресурс да се използва ефективно. В момента не виждам промяна на модела, той остава същият като от времето на Бисмарк.

(24 часа, 19.10.18 )

АКТИВИСТИ НА ДПС ОТ ТУРЦИЯ ГОСТУВАХА НА ЕВРОДЕПУТАТА ФИЛИЗ ХЮСМЕНОВА В БРЮКСЕЛ

Активисти на ДПС, живеещи в Турция, посетиха столицата на Белгия по покана на евродепутата и зам.-председател на ДПС Филиз Хюсменова. В продължение на два дни те успяха да разгледат Европейския парламент и да се запознаят с неговата работа, с дейността на евродепутатите, включително и на представителите в него от ДПС.

Сред гостите на Хюсменова бяха координаторите на ДПС за районите Тракия, Мармара, Бурса, Истанбул, зам.-кметът на гр. Чорлу, председателите на „Дружество за солидарност и култура Балканлълар” и „Дружество на Балканските турци” в Истанбул, на „Дружество Балканлълар” в Черкезкой, техни учредители, както и представителите на ДПС в градовете Истанбул, Бурса, Текирдаг, Сарай, Измит, Курткьой, Гебзе, Ялова.

Специална презентация в Европарламента обогати знанията и впечатленията на гостите от най-голямата демократична европейска институция, а евродепутат Хюсменова лично ги запозна с работата си в комисиите, на които е член, с позициите на групата на Алианса на либералите и демократите за Европа и със задълженията си като нейн зам.-председател.

Гостите посетиха културни и научни забележителности на Брюксел, и отнесоха незабравими спомени от посещението си.

DSC 1195

Мустафа Карадайъ: Чрез единство можем да съхраним своите достойнство и идентичност

Председателят на ДПС Мустафа Карадайъ поздрави културните дейци, представителите на читалища и НПО-та и гостите на "Четвъртата работна среща - Език, култура, изкуство и НПО", която се проведе в град Разград.

Мустафа Карадайъ призова да се изучава майчиния език както в семейството, така и в училищата.

Лидерът на ДПС заяви, че всички имаме една цел, и тя е да съхраним идентичността - езика, религията, етноса и културата и каза : "За да съхраним идентичността и достойнстовото си трябва да сме силни, а за да сме силни трябва да сме единни. По този начин можем да бъдем полезни на държавата."

На работната среща бяха обсъдени въпросите за съхранението и разпостранението на турското културно наследство на територията на Р България, обучението по майчин език в Бълрагия, народните читалища в България, работещи предимно с представителите на турския етнос, ролята на на ЕС и погледа на младото поколение към читалищната дейност.

Работната среща, организирана от евродепутата и председател на Младежко ДПС Илхан Кючюк, бе уважена и от зам.-председателя на ДПС Ахмед Ахмедов, народните представители Ихсан Хаккъ, д-р Хасан Адемов, Бюрхан Абазов и Имрен Мехмедова и областния председстел на ДПС Разград Севгин Шукри.

20181013 113532

20181013 130516

Неджми Али: Необходима е дългосрочна визия за бъдещите политики на ЕС

„АЛДЕ споделя идеята, че стратегическите политики на ЕС трябва да бъдат реализирани приоритетно. Съюзът трябва да има дългосрочна визия за бъдещото си развитие, която да покрива следващия 10-15 годишен период от време. Предизвикателствата, които биха настъпили в този период, не могат да бъдат решени с краткосрочен подход. Необходими са дългосрочни програми и подходящи системи за контрол, за да сме подготвени за тях“.

Това обяви евродепутатът Неджми Али, в качеството си на докладчик от АЛДЕ, по време на заседание на комисията по Бюджетен контрол на Европарламента, където бе обсъдено проектостановище за състоянието на ежемесечните дебати за Бъдещето на Европа*.

Той посочи, че континентът е изправен пред многобройни предизвикателства, които няма изгледи да намалеят. „Доскорошната световна финансова криза приключи, но този естествен процес може да се прояви отново в бъдеще. Дестабилизацията на съседните на Европа региони предизвика бежански вълни, които продължават периодично да се надигат към континента. Също така, има много предизвикателства, които са свързани с тероризма, отбраната, новопоявяващите се глобални икономически сили, демографските проблеми и новата индустриална революция.”, допълни българският евродепутат.

Неджми Али подчерта, че АЛДЕ подкрепя предложението за осигуряване на достатъчно финансови ресурси, които да съпровождат модернизацията и бъдещото развитие на системата за собствени ресурси на Европейския съюз.

* Дебатите във формата „За бъдещето на Европа“ се провеждат всеки месец в Пленарна зала на Европейския парламент в Страсбург. Винаги на тези дебати присъства един от лидерите на държава-членка на Европейския съюз, който представя визията на своята нация за бъдещето на Европа и европейския проект. Наред с тяхната презентация, винаги има изказване или от председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, или от комисаря, излъчен/а от държавата-членка, чийто лидер присъства на дебата. Изказвания има и от лидерите на всички политически групи в Парламента, както и членовете на Парламента, които изявят желание да го направят.

 

Въпрос от народния представител Бюрхан Абазов

Въпрос от народния представител Бюрхан Абазов относно необходимостта от предприемане на спешен и неотложен ремонт, реконструкцията и рехабилитацията на Републикански път III-2001, Писанец - Ветово - Глоджево - Кубрат, преминаващ през територията на общ. Ветово, обл. Русе.

Въпроси на д-р Джевдет Чакъров по време на парламентарен контрол

Въпрос от народния представител Джевдет Чакъров относно необходимостта от предприемане на спешен и неоложен ремонт, реконструкция и рехабилитация на третокласен път "Юговски разклон - Лъки" / ІІІ-861 (Бачково - Хвойна) - Югово - Лъки - Джурково - местност Здравец - местност Момина вода - местност Рожен (Чепеларе - Соколовци), в общ. Лъки, обл. Пловдив до границата с обл. Смолян.

 

Въпрос от народния представител Джевдет Чакъров относно готовността на ВиК сектора за кандидатстване по Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020".

 

 

д-р Нигяр Джафер: Неосигурените у нас са 10 пъти повече от Германия, а там има 120 здравни фонда

Министърът на здравеопазването и екипът му заслужават поздравления за смелостта, защото направиха стъпка, която не предприеха много техни предшественици.
Нашата политическа група от години подкрепя модела с пълна демонополизация на НЗОК и конкуренция между финансиращите органи, което ще осигури контрол и прозрачност в системата. В обществените среди обаче коментарите са свързани предимно с втория модел със задължително допълнително осигуряване.
В него не приемаме няколко неща. Очаква се с въвеждането на доплащане и задължителна застраховка да се събере допълнителен ресурс от около 865 млн. лв. Същевременно с поставянето на граница от 700 лв. НЗОК ще абдикира от голяма част от медицинската дейност, а отговорността се прехвърля към застрахователите. С този модел не става ясно и какво ще правят пациентите с повече от едно заболяване, а освен това не се гарантира, че няма да има други плащания извън регламентираните.
Онкоболните, трансплантираните, хората с редки болести, тези, които ще трябва да претърпят инвазивни процедури в кардиохирургия или неврохирургия лечението им с границата от 700 лв. автоматично отива при застрахователите, които никак не са готови да поемат такава тежест
Моделът за демонополизация е не само по-лесен за администриране, но би започнал да функционира по-безпрепятствено, защото хората ще избират свободно в кой фонд да отиде основната им вноска. В Германия има около 120 фонда, а населението й е 86 млн. и има 70 000 неосигурени. У нас има само една каса и въпреки всичко имаме около 700 000 неосигурени, което е най-ниското ниво в момента, но сме стигали и до 1-2 млн. неосигурени.
Промяната в модела на финансиране е само етап от цялостната реформа, но е много важен. Сегашният модел генерира дефицит, а пробойните са огромни. Има как да се увеличи контролът обаче. Един от тези начини е въвеждане на електронно здравеопазване и единна електронна система, за които говорим повече от 10 години. Няма как да се управлява такъв ресурс, без да има пълна информация какъв е пътят на пациента, какво се случва с изписването на медикаменти, какви процедури са му правени.
Реформата е нужно и да изведе на преден план профилактиката - скрининга и ранната диагностика, защото това е акцент във всички модерни здравни системи.
 (в. Стандарт,12.10.18 г.)

Участие на Хамид Хамид в "Денят на живо"

От последващите събития около убийството на журналистката Виктория Маринова в Русе последва една агресия, за която ние от ДПС алармираме от дълго време. Ние винаги сме поставяли въпроса какво предизвиква тази агресия, кой направи тази агресия официален език в държавата. Тя се пренесе от политиката в детските градини, училищата, на пътя има толкова много случаи, при които шофьори се саморазправят. Самата среда стана агресивна и мисля, че политиците имат съществена роля в това. За съжаление езикът на омразата стана официален в управлението на държавата. Това обяви зам.-председателят на парламентарната група на ДПС Хамид Хамид в предаването „Денят на живо” по Канал 3, като така коментира и декларацията на Движението след убийството на журналистката Виктория Маринова в Русе.

Според него и това е част от причините, заради които се разпространи лавинообразно новината за убийството на журналистката и още преди да са се изказали компетентните органи са се появили, че нейното убийство е заради професията ѝ, включително и от най-високо ниво от партньорите в Европейския съюз.

По отношение на властта и протестите той коментира и продължаващото недоволство на родителите на деца с увреждания, които продължават да стоят с палатки пред парламента, въпреки че бе постигната договорка с правителството.

„Имаше едно обещание за 150 милиона лева от премиера, но за първи път сме поставени в ситуация, при която протест не може да бъде потушен с даване на средства от бюджета. Виждате, че техните искания са по-различни. Те искат закон – те искат техните проблеми да се уредят веднъж завинаги, а не всяка ситуация да се решава с даване на пари на калпак. Така че не мисля, че тези протести се използват политически. Този въпрос трябва да бъде уреден. Бавят се законопроекти и излишно се политизират”, каза Хамид.

„Кризите наистина станаха много, но наблюдаваме в последните месеци правителството и участниците в него да се занимават само със собственото си оцеляване. Когато даден политик се занимава само с това – кризите само задълбочават проблемите, а не ги решават. Това самооцеляване няма как да бъде факт. Краят на тази коалиция е неизбежен”, изтъкна депутатът по отношение на моментната ситуация в политическия живот на страната.

Но бе категоричен, че ДПС не поставя условия за участие във властта и не желае това на всяка цена.

„Ние казваме, че трябва да се формулира национално съгласие по няколко въпроса и България бързо да се изведе от тази криза. Говорим за ускорено развитие на България, говорим за догонващо развитие на България, защото този ръст, който всеки ден ни се хвърля в очите не е на базата на инвестиции, а е на база на нарастване на потреблението и той не открива работни места. И този ръст не е достатъчен България да догони европейските държави. Страната има нужда от увеличаване на инвестициите, защото те са достигнали 10-годишно дъно”, заяви Хамид Хамид.

Наскоро ДПС актуализира управленската си програма, което наведе на мисълта, че партията може би се готви да управлява.

„Политиката е динамична дейност и всяка партия, ако иска да бъде актуална, трябва през определен период да актуализира програмата си спрямо настоящите реалности. Иначе в програмата констатирахме ситуацията в държавата по сектори. Изнесохме доклади в отделните сектори и имаме предложения какво да се подобри. Виждаме спешна нужда от подобряване на инвестиционната среда, връщане на доверието на гражданите в институциите и завръщане на нормалността в комуникацията между институциите, което, както констатирахме, липсва. ДПС има ясна програма как това да стане. Това е нашето виждане за управлението на страната, но говорим за национално съгласие за управленска програма на държавата, което трябва да се постигне от всички партии. Това ще предложим и ние мислим, че това съгласие трябва да бъде постигнато преди избори”, каза народният представител, като обясни, че трябва да се изведат национални приоритети, които всички да следват.

Той коментира и новината от седмицата, свързана с друг депутат от ДПС – Делян Пеевски, който обяви, че се отказва от издателския си бизнес заради липса на решение на Комисията за защита на конкуренция за закупуването на „Телеграф Медиа”, и заяви, че ще прави фондация в защита на свободата на словото.

„Притеснително е, че толкова месеци, мисля, че 5, Комисията за защита на конкуренцията не може да се произнесе по не толкова сложна сделка. По далеч по-сложни сделки Комисията се е произнасяла в много по-кратък срок. А тук колегата Пеевски изрази своите притеснения, че решенията на Комисията се бавят с оглед неговата личност. Това наистина е притеснително. Отделно беше поддета огромна кампания да го очернят, да очернят изданията, които той издава и аз мисля, че това е в основата на неговото решение той да създаде фондация, която да се бори за свободата на словото и срещу фалшивите новини”, каза Хамид.

„Доколкото разбрах той се оттегля от активна издателска дейност и ще помага на фондацията, но изданията ще се управляват само от фондацията с водещи български журналисти в нея. И в този смисъл той се оттегля от издателския бизнес”, поясни той.

„Тази фондация е едно добро начало на обществото и на независимите журналисти да поведат борба срещу опитите, кампаниите и използването на фалшиви новини с цел очерняне на политици, бизнесмени с някакви неясни цели”, каза още зам.-председателят на ПГ на ДПС.

Хамид взе отношение и към снимката на Мустафа Карадайъ, Ахмед Доган и американския посланик Ерик Рубин.

„През всичките тези години срещу ДПС беше използвана компроматна война за очерняне и сатинизиране на партията, на председателя на партията, но ДПС винаги е била общественозначима партия и ще остане такава. Защото ДПС отстоява своите принципи и не взема конюнктурни решения в тясно партийна полза, а винаги в интерес на гражданите на България и това се оценява от световните сили.

Тази снимка събуди такъв интерес заради присъствието на почетния председател на ДПС. Няма нищо странно в това. Въпреки че г-н Доган повече от 5-6 години не е в активната политика, той си остава национално богатство, историческа личност, както се изрази г-н Карадайъ, и неговото мнение се цени от посланиците на големите държави”, каза още Хамид.

Днес бе приет на първо четене Закона за вероизповеданията, според който чужди държави вече няма да могат да финансират религиозни институции в България.

„Доволни сме, че беше приет законопроекта, не сме доволни от темповете, с които се движеше, защото прекалено много се забави. И се надяваме до окончателното му приемане да не измине още толкова време. Този консенсус беше постигнат при президента на републиката на Консулстативен съвет по национална сигурност. Тогава всички политически лидери се обединиха около мнението, че държавата трябва да поеме нещата в свои ръце”, заяви народният представител.

Във връзка с предстоящия вот на недоверие, който БСП ще внесе по тема здравеопазване Хамид коментира:

„Здравеопазването е тема, по която може и трябва винаги да се иска вот на недоверие. Още първия вот срещу това правителство – ние от ДПС предложихме да е по тази тема. Така че това не е нова идея, но нас не озадачи, че една от идеите на този вот е, че той е за нещо, което все още не се  е сбъднало – за една идея за реформа на правителството. И това ще бъде прецедент, сигурно ще бъде първият вот, който се внася за идеи, а не за нещо реално”.

„Когато опозицията решава кога ще има заседание в парламента, когато опозицията определя дневния ред, за какво ни е това мнозинство”, заключи Хамид Хамид в отговор на въпрос ДПС ли крепи мнозинството в Народното събрание.

 

Участие на д-р Хасан Адемов в "Лице в лице"

Хората с висок процент на увреждане ще получават гарантиран доход от 200 лв. на месец, това заяви в студиото на „Лице в лице” Хасан Адемов, председател на Комисията по труда, социалната и демографската политика. Той заяви, че освен за финансова подкрепа, ще се разработят и политики за достъп до образование и работа.

„Промените обхващат всички хора с увреждания, става въпрос за два закона – Законът за личната помощ, който вече е в Народното събрание и Законът за хората с увреждания. По действащото законодателство има заделен финансов ресурс за политиките за хора с увреждания. Той беше допълнен с 80 млн. лв., сега с още 150 млн лв.”, каза Адемов.

„Досега Интеграционни добавки за хора с увреждания над 50% бяха обвързани с гарантирания минимален доход, който е в размер на 75 лв. Новото е, че те ще се обвързват с линията на бедност, която през следващата година ще бъде 328 лв.”, допълни той.

Адемов обясни, че за хората с по-ниска степен на увреждане подкрепата е 7% от линията на бедност, а за най-високата степен на увреждане достига до 57%.

„Подкрепата ще бъде в зависимост от вида и степента на увреждане, децата и най-тежко увредените възрастни хора ще имат право на асистентска подкрепа, която ще бъде лимитирана до 168 часа на месец или 8 часа на ден. Най-важният елемент от новата политика за хората с увреждания е, че тя ще бъде на база на индивидуалните потребности”, заяви Адемов

По думите на Адемов, индивидуалната оценка ще се осъществява от отделна структура. До нейното създаване тази дейност ще извършват Дирекция социално подпомагане.

„До първи октомври беше обещано Законът за хора с увреждания да влезе в Народното събрание, а по различни причини това не се случи. Фактът, че нямаше човек от министерството на финансите, който да се ангажира как да бъдат разпределени тези средства създаде това напрежение, което изкара майките пред Министерския съвет”, посочи Адемов.

Адемов пое отговорност до средата на декември Законът за хората с увреждания да влезе в сила.

 

Евродепутатът Неджми Али: Механизмът за сътрудничество и проверка - модернизиран и приложим в целия ЕС

„Европейският съюз може да реализира ефикасно своите приоритети, ако необходимите предпоставки за това бъдат заложени. Някои от тези предпоставки са свързани с принципите на върховенството на закона”. Това заяви евродепутатът от Алианса на либералите и демократите за Европа Неджми Али.

В качеството си на докладчик от АЛДЕ, той участва в съвместното заседание на Комисиите по бюджети и Бюджетен контрол на Европарламента, на което бе обсъден предварителният Доклад относно защитата на Бюджета на ЕС в случаи на широко разпространено незачитане на принципите на правовата държава.

Неджми Али посочи, че предложеният от Европейската комисия регламент за защитата на бюджета на ЕС идва в правилния момент. „Приветстваме предложението на Комисията, тъй като това е един документ, представящ регулаторната рамка за успешното финансиране на бюджета на ЕС. По този начин, ЕС би бил в състояние да реализира политиките си в полза на гражданите”, допълни българският евродепутат.

Той приветства и предложените изменения по оригиналния текст, насочени към подобряването на предложението на Европейската комисия. „Подкрепяме акцентa върху връзката между върховенството на закона и фундаменталните права, както и  подобрението на някои от основните дефиниции на тези термини. Също така, приемаме предложените допълнения към мерките, които трябва да бъдат предприети при наличието на дефицити по отношение на върховенството на закона в дадена страна-членка. Тези дефицити влияят на принципите на доброто финансово управление, или на защитата на финансовите интереси на Съюза”, посочи Неджми Али.

Той, обаче, насочи вниманието и към силния акцент върху ролята на Механизма за сътрудничество и проверка в сегашната му форма. „Този Механизъм бе предназначен за предотвратяването на някои слабости в секторите на правосъдната реформа и борбата с корупцията в отделни страни-членки. Имайки предвид, че такива слабости могат да затруднят ефективното прилагане на законите, политиките и програмите на територията на целия Съюз, Механизмът следва да бъде модернизиран, с по-конкретен фокус и приложим във всички държави-членки”, добави Неджми Али.

alde party logoALDE Charter of Values

АЛДЕ
Либерален интернационал
Либсен
Европейски парламент
ЕС

Този уебсайт използва „бисквитки“. Политика за поверителност